ظاهرا اپل و گوگل در حال مذاکره هستند. آیا Gemini ممکن است به آیفون بیاید؟

به لطف گوگل، آیفون های اپل به زودی از هوش مصنوعی جدید بهره مند خواهند شد.

گزارش جدیدی از مارک گورمن از بلومبرگ ادعا می کند که اپل در حال مذاکره با گوگل در مورد آوردن موتور هوش مصنوعی این شرکت، Gemini، به آیفون است.

Gemini که در دسامبر سال گذشته راه اندازی شد، قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل با زبان بزرگ است (در فوریه امسال نیز جایگزین Google Bard شد). و علیرغم برخی مشکلات جدی اولیه، از جمله ایجاد برخی تصاویر بسیار ناراحت کننده و از نظر تاریخی نادرست، در حال حاضر این بزرگترین و بلندپروازانه ترین پروژه هوش مصنوعی عمومی گوگل است.

اگر قرارداد بین دو شرکت انجام شود، Gemini می‌تواند ویژگی‌های جدیدی را در سال جاری برای آیفون به ارمغان بیاورد، اگرچه جزئیات وجود ندارد.

همچنین ببینید:

گزارش می‌گوید اپل نسخه جدید «سطح متوسط» ایرپاد را عرضه می‌کند

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که گوگل مذاکرات مشابهی با سازنده ChatGPT OpenAI داشته است، اگرچه در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست.

اگر این معامله انجام شود، خبر خوبی برای گوگل (یا ChatGPT) خواهد بود که از دسترسی آسان تر میلیاردها کاربر آیفون بهره مند خواهد شد. از سوی دیگر، این می تواند نشانه ای از شکست برای اپل باشد که به نظر می رسد در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب مانده است (مدل زبان بزرگ این شرکت با نام Ajax به قدرتمندی Gemini یا ChatGPT نخواهد بود).

گزارش قبلی از Gurman نشان داد که اپل برنامه‌های بزرگی برای پلتفرم موبایل iOS 18 خود دارد که انتظار می‌رود در ژوئن سال جاری در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) معرفی شوند و این برنامه‌ها شامل ویژگی‌های جدید مرتبط با هوش مصنوعی هستند. گزارش جدید ادعا می کند که اگر توافق اپل و گوگل انجام شود، بعید است که قبل از WWDC اعلام شود.

  گفت و گو با فرید فولادی، رئیس همکاران سیستم

شایان ذکر است، سامسونگ اخیراً برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در سری گوشی‌های گلکسی اس 24 خود معرفی کرده است که از فناوری گوگل پشتیبانی می‌کنند. تلفن های پیکسل گوگل نیز دارای تعدادی ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

گوگل در حال حاضر قراردادی با اپل دارد و جستجوی گوگل موتور جستجوی پیش فرض آیفون است. این امر هر دو شرکت را با رگولاتورها دچار مشکل می کند، که در صورت انجام معامله با هوش مصنوعی، می توانند اقدامات بیشتری انجام دهند.

موضوعات
هوش مصنوعی اپل

منبع: https://mashable.com/article/apple-google-gemini-iphone