فرودگر ماه متلاشی شده عکس پایانی تکان دهنده – از زمین را برمی گرداند

یک سفینه فضایی روی ماه به پهلو خوابیده است. وقتی فرود آمد پایش شکست. و اکنون این از دست دادن قدرت است.

اما قبل از اینکه شب سرد دو هفته‌ای قمری، فرودگر ماه اودیسه متعلق به Intuitive Machines را از بین ببرد، این سفینه رباتیک آخرین ارسال را از فضا ارسال کرد. سطح خاکستری دهانه‌ای را نشان می‌دهد که تا افق ماه ادامه دارد. و اگر به دقت نگاه کنید، در بالا سمت چپ، می توانید هلال سایه ای از زمین را در دوردست ببینید.

Intuitive Machines مستقر در هیوستون در 29 فوریه در توییتر X پست کرد: «پیش از اینکه قدرت او تمام شود، ادیسه یک انتقال خداحافظی مناسب انجام داد.

همچنین ببینید:

چرا فرود سفینه فضایی روی ماه هنوز بسیار دشوار است

این شرکت که اولین ماموریت تجاری به ماه بود، اضافه کرد: «این تصویر 22 فوریه که امروز دریافت شد، هلال زمین را به عنوان پس‌زمینه نشان می‌دهد، یادآوری ظریف از حضور بشر در جهان». “شب بخیر، اودی. ما امیدواریم که از شما بشنویم.”

در واقع، اولیس می‌تواند در اواسط ماه مارس با برخورد پرتوهای خورشید به صفحات خورشیدی فرودگر از خواب بیدار شود. آژانس فضایی ژاپن، JAXA، یک فرودگر (SLIM، که در ژانویه وارونه فرود آمد) دارد که اخیراً از یک شب قمری مشابه بیدار شده است. اما کاهش شدید دما، کاهش تا منفی 250 درجه فارنهایت، می تواند به اجزای حیاتی آسیب برساند.

سرعت خرد شدنی نور

اگرچه فرود Ulysses کامل نبود، اما ناسا که 118 میلیون دلار برای این مأموریت فراهم کرد، فرود دشوار 22 فوریه را موفقیت آمیز خواند. حتی در یک وضعیت به خطر افتاده، کاوشگر داده های علمی را از تمام تجهیزات ناسا، از جمله تحقیقات در مورد آب و هوای فضا و تعاملات بین ستون فضاپیما و سطح گچی ماه، برگرداند.

  نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

“امیدواریم که از شما خبری بشنویم.”

این ماموریت بخشی از برنامه خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) آژانس فضایی است که شرکت هایی را برای انجام ماموریت های ناسا به ماه انتخاب می کند. این امر آژانس را که از قبل با برنامه بلندپروازانه ای برای بازگرداندن فضانوردان به ماه تحت برنامه آرتمیس درگیر شده بود، از نیاز به برنامه ریزی کامل و تأمین مالی مأموریت های منتهی به فرود انسانی رها می کند. چنین ماموریت خدمه ای قبل از سال 2026 انجام نخواهد شد.

Intuitive Machines تکمیل شده قبل از پرتاب به ماه فرود می آید.

Intuitive Machines تکمیل شده قبل از پرتاب به ماه فرود می آید.
اعتبار: ماشین های شهودی

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: «این فرود اولین فرود ایالات متحده بر ماه پس از آپولو 17 و همچنین اولین فرود تحت ابتکار خدمات تجاری بار ماه در ماه است که هدف آن رشد اقتصاد ماه برای پشتیبانی از مأموریت های خدمه آرتمیس در آینده است.» بیانیه.

اولیس در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آمد، منطقه ای که برای اکتشافات آینده و پایگاه های بالقوه ماه مورد علاقه بود. گمان می‌رود که دهانه‌های سایه‌دار دائمی قطب جنوب ذخایر یخ آب را حفظ می‌کنند، منبعی ارزشمند برای مأموریت‌های طولانی ماه و سفر به جهان‌های فراتر.

منبع: https://mashable.com/article/moon-landing-intuitive-machines-final-image