لپ‌تاپ ThinkPad X1 Fold لنوو عجیب‌ترین، خنده‌دارترین و گران‌ترین لپ‌تاپی است که تا به حال تست کرده‌ام.

ZDNET در لنوو ThinkPad X1 Fold نمایش داده می شود.

Max Buondonno/ZDNET

نکات کلیدی ZDNET

  • به روز رسانی ThinkPad X1 تاشو جدیدترین رایانه شخصی تاشو لنوو است که قصد دارد لپ تاپ 16 اینچی را قابل حمل تر از همیشه کند.
  • طراحی به طرز شگفت آوری بادوام است، در حالی که صفحه نمایش خود زیبا و رنگارنگ است.
  • بزرگترین ایراد آن عملکرد است، که با بیش از 3000 دلار، برای اکثر مردم برای انجام کارشان بسیار کند است.

لنوو با ساخت لپ تاپ های عجیب غریب نیست. سال گذشته، او دو صفحه نمایش لپ تاپ را به هم بست و آن را Yoga Book 9i نامید، که باعث خوشحالی نویسنده ما، جیسون سیپریانی شد. قبل از آن، ما یک لپ تاپ با نمایشگر E-ink دوم داشتیم که در پشت LCD اصلی نصب شده بود. و جایی در میانه این هرج و مرج، لنوو اولین لپ تاپ خود را با صفحه نمایش انعطاف پذیر به نام ThinkPad X1 Fold ارائه کرد.

نقد و بررسی: Lenovo Yoga Book 9i: یک لپ‌تاپ با دو صفحه قبل از زمانش، و من برای آن اینجا هستم

X1 Fold اصلی یک محصول اثبات شده نسل اول با مشکلات نسل اول بود. با عملکرد متوسط، عمر باتری ضعیف، طراحی حجیم و قیمت بالا، تقریباً برای هرکسی انتخاب عملی نبود. اکنون لنوو شروع به تولید نسل دوم خود کرده است ThinkPad X1 تاشوکه من را برای بررسی فرستاد.

نسخه جدید دارای طراحی بهبود یافته، مشخصات بهبود یافته، و قیمت 2499 دلاری و بالاتر است. نسخه ای که من در حال آزمایش آن هستم تقریباً 3300 دلار قیمت دارد و آن را به یکی از گران ترین لپ تاپ هایی تبدیل می کند که می توانید تهیه کنید. اما چیزی که من کشف کردم این است که شما برای طراحی منحصر به فرد آن هزینه می کنید که مسلماً بسیار عالی است. اما بقیه لپ تاپ؟ این یک داستان دیگر است.

در Bhphotovideo ببینید

مشخصات (طبق اصلاح شده)

نمایش دادن

OLED 16.3 اینچی تاشو، 2560 x 2024، 600 نیت، Dolby Vision

پردازنده

نسل دوازدهم اینتل Core i5-1230U

چارت سازمانی

اینتل Iris Xe

حافظه و ذخیره سازی

16 گیگابایت LPDDR5، 512 گیگابایت M.2 SSD

سیستم عامل

ویندوز 11

وبکم

5 مگاپیکسل با مادون قرمز برای Windows Hello

باتری

64Wh (48Wh + 16Wh)

قابلیت اتصال

2 پورت Thunderbolt 4، 1 پورت USB-C 3.2 Gen 2، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.1، LTE اختیاری

ابعاد و وزن

تا شده: 6.94 x 10.87 x 0.69 اینچ

باز شده: 13.61 x 10.87 x 0.34 اینچ

لپ تاپ: 2.78 پوند

کیبورد و پایه: 1.38 پوند


نمی توان انکار کرد که صفحه نمایش X1 Fold فوق العاده است. اکنون در نسل دوم خود، پنل OLED 16.3 اینچی – سه اینچ بزرگتر از صفحه نمایش 13.3 اینچی مدل اصلی – همچنان واضح و روشن با رنگ‌های زنده باقی می‌ماند. این صفحه نمایش خیره کننده ای است که برای اولین بار آن را باز می کنید، و در حالی که بزرگترین صفحه نمایش لپ تاپ عرضه شده نیست، وقتی آن را باز می کنید، احساس می کنید که یک صفحه نمایش است (به هر حال، هر روز یک صفحه نمایش OLED 16 اینچی دریافت نمی کنید). پانل در کف دست شما).

  لیست قیمت لاستیک بیابانی به قیمت دولتی + جدول زمانی اسفند ماه 1402 منتشر شد
Lenovo ThinkPad X1 Fold کمی به سمت داخل تا شد.

Max Buondonno/ZDNET

وضوح Quad HD+ همه چیز را شفاف نگه می دارد، در حالی که روشنایی بهبود یافته 600 نیت باعث می شود X1 Fold حتی در کافه های آفتابی به راحتی دیده شود. از آنجایی که می تواند از وسط تا شود، لنوو از مواد پلاستیکی نرم تری برای محافظت از صفحه نمایش به جای شیشه استفاده می کند که در وسط آن چین ایجاد می کند. چین و چروک قابل مشاهده است و وقتی انگشت خود را روی آن بکشید می توانید آن را احساس کنید، اما وقتی شروع به استفاده از لپ تاپ می کنید در پس زمینه محو می شود و دیگر به آن فکر نمی کنید. این مورد برای اکثر گوشی های تاشو نیز صادق است. وقتی برای مدتی شروع به استفاده از آنها می کنید، پس از مدتی چین خوردگی دیگر آزار دهنده نیست.

طراحی لولا زنگی لنوو به X1 Fold اجازه می‌دهد تا کاملاً صاف ببندد که لمس خوبی است. این به محافظت از صفحه نمایش ظریف در برابر آسیب های ناشی از اشیاء یا ، هایی که از میان ، ها می لغزند، محافظت می کند. من تا الان مشکل دوام نداشتم ولی باید حدود یک سال ازش استفاده کنم تا واقعا تستش کنم.

تا و لولا در وسط Lenovo ThinkPad X1 Fold.

Max Buondonno/ZDNET

در مورد دوام، لنوو گواهینامه X1 Fold درجه نظامی را برای محافظت در برابر سقوط دریافت کرده است. بدنه مستحکم آلیاژ منیزیم/فیبر کربن، همراه با بدنه بیرونی با بافت چسبنده، این را به یکی از محکم‌ترین تاشوهایی تبدیل می‌کند که تا کنون استفاده کرده‌ام. ای کاش لنوو این زیبایی را به لپ تاپ های معمولی می آورد. این باعث می شود کل چیز نابود نشدنی باشد.

همچنین: این ناهموارترین و قابل تنظیم ترین لپ تاپی است که من تا به حال آزمایش کرده ام – و Getac نیست.

مانند نسخه اصلی، نسل دوم X1 Fold صفحه کلید را جدا از واحد اصلی نگه می دارد. Lenovo آن را با هر X1 Fold به همراه یک پایه پایه در جعبه قرار می دهد زیرا دیگر پایه در خود X1 Fold تعبیه نشده است. این به شما این امکان را می دهد که لپ تاپ را به روش های مختلفی پشتیبانی کنید، مانند جهت گیری لپ تاپ معمولی، عمودی (که برای نوشتن مناسب است، btw) یا حتی به سبک تاشو با تا ، لپ تاپ به سمت بالا و قرار دادن صفحه کلید در بالا. نیمه پایینی صفحه نمایش

این بزرگترین مزیت X1 Fold است. تطبیق پذیری اضافی که از فرم فاکتوری مانند این بدست می آورید با هیچ لپ تاپ تاشوی معمولی قابل قیاس نیست و تنها لپ تاپ لنوو به آن نزدیک می شود. کتاب یوگا 9i. مسلماً، از برخی جهت‌ها بسیار بیشتر از سایرین استفاده خواهید کرد (حالت تاشو واقعاً فقط برای میزهای سینی هواپیما طراحی شده است)، اما این واقعیت که گزینه‌های زیادی دارید ممکن است ارزش خرید X1 Fold را برای برخی داشته باشد.

  بهترین جاروبرقی های Dyson (2024): V15، V12 و موارد دیگر
صفحه کلید Lenovo ThinkPad X1 Fold.

Max Buondonno/ZDNET

خود صفحه‌کلید یک صفحه‌کلید کلاسیک ThinkPad با سفر خوب است، اگرچه اندازه‌ای باریک‌تر از آنچه ممکن است به آن عادت داشته باشید. یک اسکنر اثر انگشت داخلی وجود دارد که من از زمانی که وب‌کم X1 Fold با Windows Hello کار می‌کند زیاد از آن استفاده نکرده‌ام، اما اگر ترجیح می‌دهید انگشت خود را اسکن کنید، این گزینه را دارید. این لپ تاپ همچنین با یک قلم در جعبه برای امضای اسناد، نقاشی و بسیاری موارد دیگر همراه است.

همچنین: این لپ تاپ فوق قابل حمل لنوو دارای یک ویژگی مخفی Trackpoint است

اگر ردیابی نکرده اید، در اینجا چهار مورد مختلف وجود دارد که باید هر زمان که می خواهید با X1 Fold سفر کنید، با خود ببرید. لنوو می‌گوید که می‌توانید آن را ساده نگه دارید و از تبلت به تنهایی با صفحه‌کلید روی صفحه استفاده کنید، اما برای آنچه که هست، هیچ‌، نباید این کار را انجام دهد. بنابراین Lenovo جمع ، همه چیز را آسان کرده است. X1 Fold را تا کنید، پایه پایه و کیبورد را تا کنید، آنها را روی هم قرار دهید و قلم را به صورت مغناطیسی به کناره لپ تاپ وصل کنید. این یک بسته حجیم و سنگین برای حمل است، اما همه آهنرباها به این معنی است که همه چیز به خوبی در کیف شما کنار هم می ماند.

Lenovo ThinkPad X1 Fold تا شده و در بالای صفحه کلید قرار می گیرد.

Max Buondonno/ZDNET

واحدی که من آزمایش کردم تقریباً 3300 دلار قیمت دارد و دارای پردازنده نسل دوازدهم Core i5 اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. من از لپ‌تاپ‌های زیادی در حرفه‌ی بازبینی فناوری خود استفاده کرده‌ام، و هر زمان که چنین مشخصاتی را می‌بینم، گمان می‌کنم قیمت لپ‌تاپ آنها بین 1300 تا 1600 دلار است، نه بیش از 3000 دلار. می توانید حتی بیشتر خرج کنید و تراشه Core i7، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دریافت کنید، اما حتی این مورد را می توان در لپ تاپ هایی مانند اسلیم پرو 9i لنوو برای کمتر از 2000 دلار

ThinkPad X1 Fold همراه با طراحی حرارتی منحصر به فرد، بدون فن های فیزیکی و بدون گرافیک مجزا، مانند یک لپ تاپ با نصف قیمت عمل می کند. راه اندازی ده ها تب کروم، اجرای Spotify در پس زمینه، و پاسخ دادن به پیام ها در Slack کافی است تا آن را چند ضربه رد کنید و تلاش برای انجام کاری مانند ویرایش عکس ها در لایت روم کمی دردسرساز است.

ویرایش یک سند Google در Lenovo ThinkPad X1 Fold.

Max Buondonno/ZDNET

افشای کامل: این لپ‌تاپ خیلی کند نیست، اما اگر 3300 دلار خرج کرده باشید. این همه به زمینه مشخصات بستگی دارد. این قطعات داخلی در اکثر لپ‌تاپ‌های معمولی خوب هستند، اما در مدلی که سه برابر بودجه مشتریان هزینه دارد، توجیه آنها بسیار سخت‌تر است.

بسته به پیکربندی شما، لنوو به شما یک باتری 48 وات ساعتی یا یک باتری 48 وات ساعتی همراه با سلول 16 وات ساعتی اضافی که در مجموع 64 وات ساعت است، ارائه می دهد. من دومی را دارم، و به سختی برای گذراندن یک روز کامل کافی است. فکر می‌کنم اگر به مقدار کارهای سنگینی که در طول روز انجام می‌دادید توجه می‌کردید، روشنایی را کاهش می‌دادید و دستگاه‌های بلوتوث زیادی را به آن وصل نمی‌کردید، می‌توانید آن را تا هشت ساعت افزایش دهید. اما اگر از آن مانند هر لپ‌تاپ دیگری استفاده کنید، عمر باتری با شارژ کامل به سرعت به 4-5 ساعت کاهش می‌یابد.

  CES 2024: آنچه ما انتظار داریم

همچنین: لنوو یک مک استودیو برای کاربران ویندوز ایجاد کرد، و حتی ممکن است بهتر باشد

شارژ با شارژر 65 وات ساعتی همراه نیز کمی طول می کشد. خوشبختانه، به لطف دو درگاه USB-C که در طرف‌های مختلف دستگاه قرار گرفته‌اند، چندین مکان مختلف برای اتصال آن خواهید داشت.

Lenovo ThinkPad X1 Fold کمی خم شد و ZDNET و Spotify را نشان داد.

Max Buondonno/ZDNET

با کمال تعجب، ویندوز 11 روی ThinkPad X1 Fold به خوبی کار می‌کند، با یک استثنای بزرگ: هرگز نمی‌داند که به حالت تبلت یا دسکتاپ تبدیل شود. وقتی دستگاه را باز می کنم و آن را روی پایه پایه قرار می دهم، 80 درصد مواقع در حالت تبلت باقی می ماند. وقتی کیبورد رو بهش وصل میکنم چیزی عوض نمیشه. اما هر از چند گاهی در صورت اتصال خودکار کیبورد به حالت دسکتاپ باز می گردد و تمام آیکونوگرافی به اندازه معمولی خود کاهش می یابد. لطفاً توجه داشته باشید، فقط گاهی اوقات، نه هر بار، صفحه کلید به طور خودکار متصل می شود.

همچنین: HP به تازگی یک لپ تاپ همه کاره را معرفی کرده است، و این احمقانه ترین اعلامیه نبود

مطمئناً قابل استفاده است، اما یک اشکال بسیار عجیب است که احتمالاً به دلیل فرم عجیب X1 Fold ایجاد شده است. تعیین اینکه چه زمانی می خواهید از آن به عنوان تبلت و چه زمانی به عنوان لپ تاپ استفاده کنید، برای ویندوز دشوار است. تنها زمانی که به درستی کار می کند زمانی است که از دستگاه در حالت تاشو استفاده می کنید.

مشاوره خرید ZDNET

در نهایت، X1 Fold لپ تاپی است که اگر بخواهید باید آن را بخرید واقعا من یک ThinkPad با صفحه نمایش تاشو می خواهم. این یک فناوری فوق‌العاده جالب است که قطعاً توجه همه اطرافیان شما را به خود جلب خواهد کرد. اما در استفاده روزانه، با توجه به عملکرد و عمر باتری محدود، چندان کاربردی نیست. برای هر کسی که چیزی مشابه با عملکرد و عمر باتری بهتر می‌خواهد، باید آن را بررسی کند کتاب یوگا 9iنزدیکترین لپ تاپ تاشو و تا حدودی کاربردی در بازار امروز است.

من قرار نیست دروغ بگویم، وقتی واحد بررسی خود را برگردانم، X1 Fold را از دست خواهم داد. داشتن چنین صفحه نمایش بزرگ تاشو فوق العاده سرگرم کننده است. اما من نمی توانم تمام کارهایم را روی این موضوع انجام دهم و برای بیش از 3000 دلار، این برای من یک معامله شکست است. اما اگر مایل به خرج ، آن هستید تا نگاهی اجمالی به آینده لپ‌تاپ‌ها داشته باشید، از بازی با آن لذت خواهید برد.

منبع: https://www.zdnet.com/article/lenovos-thinkpad-x1-fold-is-the-most-bizarre-fun-and-expensive-laptop-ive-ever-tested/#ftag=RSSbaffb68