محققان عینک های واقعیت مجازی را برای موش ها ساختند تا بررسی کنند که مغز آنها چگونه به شکارچیان در حال حرکت واکنش نشان می دهد

باور کنید یا نه، دانشمندان سال هاست که از تنظیمات واقعیت مجازی برای مطالعه فعالیت مغز موش های آزمایشگاهی استفاده می کنند. در گذشته، این کار توسط موش‌هایی با صفحه‌نمایش تخت انجام می‌شد – تاکتیکی که محدودیت‌های آشکاری برای شبیه‌سازی یک محیط واقعی دارد. اکنون، تیمی از دانشگاه نورث وسترن، در تلاشی برای ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر، عینک‌های واقعیت مجازی کوچکی را توسعه داده‌اند که با صورت موش و بیشتر بدنش مناسب است. این به آنها اجازه داد تا تهدیدات هوایی را برای اولین بار شبیه سازی کنند و به طور دائمی فعالیت مغز موش ها را نقشه برداری کنند.

این سیستم که Miniature Rodent Stereo Illumination VR (یا iMRSIV) نام دارد، مانند یک هدست واقعیت مجازی برای انسان به سر ماوس متصل نیست. درعوض، عینک ها در جلوی تردمیل قرار می گیرند و تمام میدان دید ماوس را در حالی که در محل کار می کند، احاطه می کنند. جان عیسی، نویسنده اول این مطالعه گفت: ما یک نگهدارنده سفارشی برای عینک طراحی و ساختیم. “کل صفحه نمایش نوری – صفحه نمایش ها و لنزها – به دور ماوس می رود.”

آنچه یک ماوس در داخل عینک VR می بیند

Dom Pinke / دانشگاه نورث وسترن

در آزمایش‌های خود، محققان می‌گویند به نظر می‌رسد موش‌ها سریع‌تر از تنظیمات قبلی با محیط VR جدید سازگار شده‌اند. این تیم برای بازسازی حضور تهدیدات هوایی، مانند پرندگانی که برای صرف غذا می‌دوند، نقاط تاریک گسترده‌ای را در بالای صفحه‌نمایش پیش‌بینی کردند. نحوه واکنش آنها به تهدیدهایی مانند این «یک رفتار آموخته شده نیست. دام پینک، نویسنده اول، گفت: این یک رفتار حک شده است. “این به مغز موش متصل شده است.”

  کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که فروش پهپادهای DJI را ممنوع می کند

با استفاده از این روش، محققان توانستند هم واکنش‌های فیزیکی خارجی موش‌ها مانند یخ زدن در محل یا افزایش سرعت و هم فعالیت عصبی آنها را ثبت کنند. در آینده، آنها می توانند فیلمنامه را ورق بزنند و به موش ها اجازه دهند نقش شکارچیان را بازی کنند تا ببینند هنگام شکار حشرات چه اتفاقی می افتد. مقاله ای در مورد این تکنیک در مجله منتشر شد نورون جمعه.

منبع: https://www.engadget.com/researchers-made-vr-goggles-for-mice-to-study-how-their-brains-respond-to-swooping-predators-215927095.html?src=rss