نمونه‌های ماموریت آپولو نشان می‌دهد که ماه پیرتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم

پیش از این تصور می شد که چهره دهانه ماه 4.42 میلیارد سال یا حدود 10 میلیون سال سن دارد. اما امروزه نمونه‌هایی از کریستال‌هایی که نیم قرن پیش از این ماهواره سنگی گرفته شده، نشان می‌دهد که ماه حدود 40 میلیون سال از آنچه تصور می‌کردیم پیرتر است.

ماه بیش از 4 میلیارد سال پیش، زمانی که جسمی به اندازه مریخ با زمین اولیه برخورد کرد، شکل گرفت. مواد تولید شده در طی این برخورد با هم جمع شدند و به ماه تبدیل شدند که جنبه های خاصی از زندگی روی زمین را شکل می دهد از جزر و مد گرفته تا ریتم رفتار حیوانات.

بلورهای زیرکون به عنوان بخشی از ماموریت آپولو 17 در سال 1972 جمع‌آوری شدند و محققان اخیراً برای تعیین زمان شکل‌گیری ماه، تاریخ‌گذاری آن‌ها را تعیین کردند. از آنجایی که کریستال‌ها نمی‌توانستند در زمان مذاب شدن سطح ماه شکل بگیرند (آنها ذوب می‌شدند و شواهد وجودشان پاک می‌شد)، تیم می‌داند که باید از زمانی که ماه سرد شد تا به کره خاکستری رواقی امروزی تبدیل شود.

جستجوی قبلی گفته بود که ماه چند ده میلیون سال از سن شناخته شده قبلی خود پیرتر است، اما تحقیقات تیم جدید، منتشر شده امروز در نامه دیدگاه های ژئوشیمیایی، قدیمی ترین گاهشماری را تایید کرد.

هریسون اشمیت، فضانورد آپولو 17 در سال 1972.

باورنکردنی است که بتوانیم مدرکی داشته باشیم که صخره ای که در دست دارید قدیمی ترین قطعه ماه است که تاکنون پیدا کرده ایم. جنیکا گریر، ژئوفیزیکدان در موزه فیلد در شیکاگو و نویسنده اصلی این مطالعه، در یک موزه گفت: این لنگر بسیاری از سوالات در مورد زمین است. رهایی. زمانی که می دانید یک چیزی چند قدمت دارد، بهتر می توانید بفهمید که در طول تاریخچه آن چه اتفاقی افتاده است.

  13 لحظه اینترنتی که در سال 2024 10 ساله می شوند، از «1989» تیلور سویفت تا «پنج شب در فردی»

محققان از توموگرافی پروب اتمی برای مطالعه توزیع اتم های سرب در بلورهای زیرکون بازیابی شده استفاده کردند. شبیه به سایر روش های قدمت باستانیمحققان از سرعت واپاشی رادیواکتیو اتم‌ها برای معکوس ، ساعت و فهمیدن زمان جدید بودن آن‌ها استفاده کردند، یعنی زمانی که اقیانوس ماگما که ماه بود سرد شد و ماهواره ما را شکل داد.

فیلیپ هک، دانشمند سیاره‌شناسی در موزه فیلد و دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «در یک ساعت شنی، شن از یک حباب شیشه‌ای به حباب دیگر جریان می‌یابد، که گذر زمان با تجمع ماسه در حباب پایینی مشخص می‌شود. در یک مطالعه بیانیه. «تاریخ رادیومتری با شمارش تعداد اتم‌های مادر و تعداد اتم‌های دختری که به آنها تبدیل شده‌اند، به همین شکل عمل می‌کند. سپس گذر زمان را می توان محاسبه کرد زیرا نرخ تبدیل مشخص است.

این تیم متوجه شد که بلورهای زیرکون حداقل 4.46 میلیارد سال سن دارند، یعنی 40 سال قدیمی تر از تخمین های قبلی. این ممکن است یک چشم بر هم زدن در زمان کیهانی باشد، اما یک تنظیم مفید برای جدول زمانی ماه.

ما مطمئناً به لطف تشکیل ماه بیشتر خواهیم آموخت ماموریت های خدمه آرتمیس. ناسا قصد دارد پس از سال 2025 انسان را به ماه بفرستد و حضوری پایدار در آن برقرار کند.

بیشتر: فضانوردان آپولو ممکن است قطعه ای از زمین باستانی را از ماه بازگردانده باشند

منبع: https://gizmodo.com/apollo-mission-samples-reveal-the-moon-is-more-ancient-1850950960