هلیکوپتر Ingenuity ناسا در مریخ ساکت شد

ناسا در تلاش است تا چگونگی رسیدن به هلیکوپتر Ingenuity Mars خود را پس از قطع ارتباط با سفینه در اوایل این هفته کشف کند. ناسا می‌گوید Ingenuity در طی هفتاد و دومین پرواز خود – یک “ظاهر سریع” در ارتفاع حدود 40 فوتی، ارتباط خود را با مریخ‌نورد Perseverance قبل از اینکه قرار بود متوقف کند، متوقف کرد. آرامش روز پنجشنبه برقرار شد و تا بعد از ظهر جمعه، ناسا هنوز چیزی در مورد آن نشنیده بود.

استقامت به عنوان یک واسطه برای همه ارتباطات به هلیکوپتر و از آن عمل می کند. Ingenuity اطلاعات را به Perseverance می فرستد، سپس آن را به زمین منتقل می کند و بالعکس. به گفته ناسا، هلیکوپتر کوچک طبق برنامه ریزی صعود کرد، اما هنگام فرود، ارتباطات را متوقف کرد. ناسا در به‌روزرسانی روز جمعه گفت: «تیم Ingenuity در حال تجزیه و تحلیل داده‌های موجود و بررسی گام‌های بعدی برای بازگرداندن ارتباطات با هلیکوپتر است». Ingenuity قبلاً یک پرواز را زودتر خاتمه داده بود، و فرار روز پنجشنبه برای “بررسی سیستم های هلیکوپتر” بود.

Ingenuity از سال 2021، زمانی که با مریخ نورد Perseverance وارد شد، در سیاره سرخ حضور داشته است. و او از اهداف مأموریت خود بسیار فراتر رفت. ناسا در ابتدا امیدوار بود که این هلیکوپتر آزمایشی بتواند تعداد انگشت شماری از پروازها را انجام دهد. متعاقباً بیش از 20 بار در طول اولین سال فعالیت خود پرواز کرد. آژانس فضایی رسما ماموریت خود را تا سال 2022 تمدید کرد و از آن زمان تاکنون ده ها پرواز موفق دیگر را انجام داده است. Ingenuity اولین هواپیمایی است که از سطح مریخ بلند شد.

  برخی از سیارک های نزدیک به زمین در واقع می توانند تکه هایی از ماه باشند

منبع: https://www.engadget.com/nasas-ingenuity-helicopter-has-gone-silent-on-mars-195746735.html?src=rss