ویرجین گالاکتیک با کاهش بودجه برانسون دچار تلاطم شد

پس از اعلام ریچارد برانسون مبنی بر توقف هرگونه کمک مالی بیشتر، قیمت سهام ویرجین گالاکتیک تا پایان روز دوشنبه بیش از 17 درصد کاهش یافت. این عارضه اخیر به مجموعه ای از چالش هایی که این شرکت با آن مواجه شده است، از جمله اخراج های اخیر و تعلیق پروازهای تجاری می افزاید.

صحبت كردن در فایننشال تایمز، بنیانگذار Virgin Galactic تصمیم خود را برای توقف کمک مالی Virgin Galactic فاش کرد. او به محدودیت‌های مالی پس از همه‌گیری اشاره کرد: «ما عمیق‌ترین جیب‌های پس از کووید را نداریم و Virgin Galactic یک میلیارد دلار یا نزدیک به آن دارد. من معتقدم که او باید بودجه کافی برای انجام کارش به تنهایی داشته باشد.»

این تصمیم در زمان حساسی برای ویرجین گالاکتیک گرفته شده است. که حدود 20 درصد از کارکنان خود را چند هفته پیش اخراج کرد– یا حدود 185 کارگر – و تعلیق پروازهای تجاری را به مدت 18 ماه اعلام کرد. این شرکت اکنون بر روی توسعه یک هواپیمای فضایی بهبود یافته به نام دلتا متمرکز شده است که انتظار می رود در سال 2026 معرفی شود.

مقاله مرتبط: از هواپیمای فضایی ارتقا یافته ویرجین گالاکتیک چه انتظاری باید داشت؟

اگرچه Virgin Galactic طی ماه های اخیر یک سری پروازهای فضایی از جمله پروازهای خود را با موفقیت انجام داده است آخرین پرواز تجاری، تأثیر کلی این دستاوردها تحت الشعاع مشکلات مالی و عملیاتی گسترده تر شرکت قرار گرفت. چشم انداز مالی Virgin Galactic نشان می دهد که منابع کافی برای ادامه کار تا زمان معرفی برنامه ریزی شده خودروی دلتا در سال 2026 دارد، اما برخی از تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که این شرکت تا سال 2025 به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

  چین از کشف یک عنصر کمیاب و ارزشمند خبر داد

با وجود واگذاری بیش از 1 میلیارد دلار سهام بین سال‌های 2020 تا 2021، کاهش سهام خود به 7.7 درصد، CNBC می‌گوید ویرجین گروپ همچنان دومین سهامدار بزرگ Virgin Galactic است (استیت استریت گلوبال ادیزرز مهم‌ترین سهامدار است). هدف اصلی این فروش، حمایت از کسب و کارهای تفریحی و مسافرتی گروه ویرجین در طول رکود همه گیر بود.

Virgin Galactic که در سال 2004 تاسیس شد، به دنبال تثبیت خود در بازار گردشگری فضایی در حال ظهور است. با این حال، راه پیش رو برای شرکت اکنون به طور فزاینده ای دشوار به نظر می رسد، به ویژه با توجه به این شکست اخیر Virgin Orbit، یکی دیگر از شرکت های مرتبط با فضا در مجموعه برانسون. به جلو می رویم، اکنون در حال غرق شدن یا شنا ، برای ویرجین گالاکتیک است.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید ایکس (توئیتر سابق) و سایت اختصاصی Gizmodo را به موارد دلخواه خود اضافه کنید صفحه پرواز فضایی.

منبع: https://gizmodo.com/،-galactic-richard-branson-halts-funding-1851073417