پارتک دومین صندوق آفریقایی خود را با بیش از 300 میلیون دلار برای سرمایه گذاری از بذر تا سری C می بندد

Partech دومین صندوق آفریقایی خود، Partech Africa II را با قیمت 280 میلیون یورو (300 میلیون دلار و در حال حاضر)، تنها یک سال پس از دستیابی به اولین بسته خود، بسته است.

در این اندازه، پارتک آفریقا، که در ابتدا هدف قرار گرفت 230 میلیون یورو قبل از شروع تلاش های خود برای جذب سرمایه، موقعیت خود را به عنوان بزرگترین صندوق اختصاص داده شده به استارتاپ های آفریقایی تثبیت می کند.

در پس زمینه خروج سرمایه گذاران نهادی و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر جهانی از آفریقا، بسته شدن اخیر صندوق پارتک آفریقا قابل توجه است. این قاره با کاهش 50 درصدی در فعالیت سرمایه گذاران در سال 2023 نسبت به سال قبل، همانطور که در گزارش پارتک مشخص شده است، شاهد کاهش قابل توجهی بوده است. این کاهش، تحت تأثیر تغییرات اقتصادی جهانی و چالش‌های محلی، منجر به کاهش جریان سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای استارت‌آپ‌های آفریقایی شده است که مجموعاً بین 2.9 تا 4.1 میلیارد دلار در سال گذشته، در مقایسه با 4.6 تا 6.5 میلیارد دلار در سال 2022، کاهش یافته است.

بر اساس یافته‌های پارتک، این تأثیر در تمام مراحل سرمایه‌گذاری احساس شد، با کاهش 33 درصدی معاملات مرحله اولیه و کاهش 39 درصدی معاملات مرحله رشد. در حالی که پارتک آفریقا، که به‌عنوان پیشرو در دوره‌های اولیه شناخته می‌شود، نمی‌تواند به تنهایی این روند را معکوس کند، تمرکز آن بر دورهای سری C می‌تواند ثبات و پشتیبانی را برای استارت‌آپ‌هایی فراهم کند که در این زمان‌های چالش‌برانگیز حرکت می‌کنند.

شرکای عمومی شرکت اعلام کردند که پارتک آفریقا با هدف حمایت از بنیانگذاران در مراحل مختلف سفرشان، از ابتدا تا انتها، از موقعیت خود در اکوسیستم حمایت می کند. سیریل کولون در بیانیه‌ای گفت: «توانایی لنگر انداختن چرخه‌ها در تمام مراحل، از بذر تا شروع رشد، حیاتی‌تر از همیشه است.

  اعلام شرایط فروش اقساطی Jac J4 به صورت بلندمدت + جدول D 1402

در همین حال، Tidjane Deme در ایمیلی به TechCrunch می‌گوید که تیم در حال توسعه شرکت VC به آن اجازه می‌دهد تا به طور موثر سرمایه را مستقر کند و از شرکت‌های نمونه کار در طول این مراحل پشتیبانی کند. پارتک آفریقا با دفاتری در داکار، نایروبی و دبی، اخیراً در لاگوس حضور پیدا کرده است، جایی که به طور فعال برای تعامل نزدیک با استارتاپ‌ها در منطقه استخدام می‌کند و اهمیت این شهر را به عنوان یک سوم از شرکت‌های موجود در مجموعه این شرکت برجسته می‌کند. مستقر در آنجا با این حال، او تصریح کرد که این شرکت اکثریت صندوق دوم خود را بین دورهای سری A و B مستقر خواهد کرد.

از جمله سرمایه‌گذاری‌های صندوق دوم آن، Revio است، یک پلتفرم هماهنگ‌سازی پرداخت در آفریقای جنوبی، که در دور پارتک آفریقا با همکاری صندوق جهانی فین‌تک QED رهبری می‌شود. علاوه بر این، این شرکت سرمایه گذاری های نامشخصی در یک شرکت فناوری مصری و یک استارت آپ تجارت الکترونیک سنگالی انجام داده است. او فاش کرد که پارتک آفریقا قصد دارد از بیش از 20 شرکت با سرمایه گذاری اولیه بین 1 تا 15 میلیون دلار حمایت کند.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در داکار که از 17 استارتاپ در اولین صندوق خود حمایت می کند، بخش هایی مانند فین تک، کشاورزی، فناوری سلامت، خرده فروشی، مصرف کننده FMCG و خدمات بانکداری شعبه را که برای اشتغال و فعالیت اقتصادی آفریقا حیاتی هستند، در اولویت قرار می دهد. سرمایه گذاری های قابل توجه عبارتند از Wave، TradeDepot، Yoco و Reliance.

  فروش آخر سال سامسونگ قیمت گوشی‌ها، تلویزیون‌ها و تبلت‌های مورد علاقه ما را کاهش می‌دهد (2023)

Deme در مورد استراتژی استقرار شرکت اظهار داشت: «شرکت‌های صندوق اول می‌توانند از سرمایه بعدی از صندوق اول بهره ببرند، اما از صندوق دوم نه». ما همچنان به حمایت از شرکت های صندوق 1 در طول سفر سرمایه آنها و از طرق دیگر ادامه می دهیم. »

بیشتر استراتژی صندوق در اولین بسته شدن در فوریه گذشته پوشش داده شد.

پایگاه سرمایه گذاران Partech آفریقا نشان دهنده تنوع پروفایل ها است. هنگامی که برای اولین بار بسته شد، موسسات مالی توسعه، سرمایه گذاران تجاری، صندوق های سرمایه گذاری آفریقایی و دفاتر خانواده از جمله شرکای محدود آن بودند. برای بسته شدن دوم خود، مشارکت صندوق های بازنشستگی ایالات متحده و خاورمیانه، صندوق های ثروت مستقل، صندوق منطقه آینده دبی (DFDF) و شرکت بیمه اتکایی آفریقا (Africa Re) را جلب کرد.

کولون خاطرنشان کرد: ما از حمایت و تعهد سرمایه گذاران خود سپاسگزاریم: تقریباً همه سرمایه گذاران صندوق I مجدداً سرمایه گذاری کرده اند و برخی تعهدات خود را بیش از دو برابر کرده اند. ما همچنین مفتخریم که از حمایت مجموعه جدیدی از سرمایه گذاران استراتژیک از ایالات متحده، خاورمیانه و آفریقا بهره مند شویم و برای برخی از آنها، این اولین تعامل آنها در فناوری آفریقا است. »

صندوق آفریقای پارتک یکی از صندوق‌های قابل توجهی است که در سال گذشته در این قاره ظهور کرده است، علی‌رغم مشکلاتی که مدیران صندوق در افزایش سرمایه با آن مواجه هستند، زیرا شرکای محدود استراتژی و سوابق را به دقت بررسی می‌کنند. سایر سرمایه های بزرگ عبارتند از Novastar’s Norrsken22، Al Mada و Africa People + Planet. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند Enza Capital، Equator، Knife Capital و E3 Low Carbon Economy Fund for Africa (E3LCEF) نیز صندوق‌های قابل توجهی را بسته‌اند که نشان‌دهنده علاقه مستمر سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد آفریقا است.

  این ابزار PDF برای زندگی فقط 63 پوند هزینه دارد

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/19/partech-closes-its-second-africa-fund-at-300m-to-invest-from-seed-to-series-c/