گوگل جستجو را برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا تغییر داده است. Yelp می گوید که این باعث می شود نتایج حتی ناعادلانه تر شود

آزمایش‌ها نشان داد که حدود 73 درصد از 500 نفری که از این طرح جدید استفاده می‌کردند، روی نتایجی کلیک می‌کردند که آنها را در اکوسیستم Google نگه می‌داشت – افزایشی نسبت به 55 درصدی که این کار را انجام دادند، زمانی که طرحی که گوگل به‌تدریج در اروپا رها کرد و با استخر کوچک‌تری در حدود 250 مورد آزمایش شد. مردم.

Yelp همچنین تنوعی از طراحی جدید را آزمایش کرد. در این نسخه که گوگل با تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک گذاشته است، قسمت جدیدی که وب‌سایت‌های بررسی را نشان می‌دهد در بالای ویجت نقشه قرار می‌گیرد. در وادار ، مردم به امتحان جایگزین‌های گوگل موفق‌تر بود، به طوری که تنها حدود 44 درصد از مصرف‌کنندگان در آزمایش شرکت کردند و به غول جستجو وفادار ماندند. اگرچه الگوریتم‌های جستجوی Google با جعبه و ویجت یکسان برخورد می‌کنند، اما ترتیب ظاهر شدن ویژگی‌ها بر اساس این محاسبات متفاوت خواهد بود. نگرانی Yelp این است که گوگل اغلب اوقات برنده می شود.

Yelp به تنظیم‌کننده‌های اروپایی پیشنهاد کرد که برای تولید نتایج منصفانه‌تر، Google باید ویجت نقشه را در صفحات نتایج تغییر دهد تا فهرست‌های کسب‌وکار و بررسی‌های بسیاری از فروشندگان را شامل شود، و داده‌های فهرست راهنمای Google را درست در کنار Yelp و دیگران قرار دهد.

شرکت‌هایی مانند Yelp که منتقد تغییرات آزمایشی هستند، از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا در تاریخ ۷ مارس، زمانی که اجرای قانون DMA آغاز می‌شود، فوراً تحقیقاتی را درباره Google آغاز کند.

دیوید سگال، معاون سیاست عمومی Yelp، گفت: «Yelp از تنظیم‌کننده‌ها می‌خواهد که Google را مجبور کنند تا به طور کامل از متن و روح DMA پیروی کند. گوگل به زودی هر دو را نقض خواهد کرد، زیرا اگر به آنچه گوگل ارائه کرده است نگاه کنید، کاملاً واضح است که خدمات آن همچنان بهترین دارایی های املاک و مستغلات را دارند.

  تصویر روز ناسا: دیسک برافزایش سیاهچاله

مقامات اتحادیه اروپا می گویند همه چیزهایی که دیده اند به نظر نمی رسد مطابق با استاندارد باشد، اما آنها نمی توانند تا 7 مارس دقیق تر باشند. جرارد دی گراف، رئیس دفتر اتحادیه اروپا در سانفرانسیسکو می گوید که آنها به خوبی از نگرانی های Yelp آگاه هستند. او گفت: «کمیسیون به شدت DMA را اجرا خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که مزایای کامل باز بودن بازار و فرصت‌های بیشتر برای نوآوری را به ارمغان می‌آورد و در صورت لزوم از اقدامات اجرایی استفاده کامل خواهد کرد.»

این اولین بار نیست که گوگل یا سایر پلتفرم های بزرگ که توسط DMA به عنوان “دروازه بان” توصیف می شوند، متهم به پیشنهاد تغییراتی می شوند که از روح قوانین جدید اتحادیه اروپا فرار می کنند.

سایر واحدهای Google که تحت تأثیر این قانون قرار می گیرند، مانند Android، Chrome، و Maps، و همچنین دروازه بانان دیگر مانند اپل، متا و آمازون، هنوز همه برنامه های مطابقت خود را عمومی نکرده اند. اما ائتلافی متشکل از هزاران کسب‌وکار کوچک، از جمله سازنده نرم‌افزار رمزگذاری‌شده پروتون و شرکت رسانه‌ای نروژی Schibsted، ادعا کردند که اطلاعات افشا شده تا کنون ناکافی است. این گروه می نویسد که ماه آینده قرار است آغاز عصر جدیدی در اینترنت حداقل برای اروپایی ها باشد: “اگر این دوره جدید با شروعی کاذب آغاز شود، مایه تاسف خواهد بود.”

بازی جوانمردانه

هدف DMA که به کسب و کار جستجوی Google ضربه می زند، جلوگیری از کاهش ناعادلانه رتبه وب سایت هایی است که با برخی از ابزارهای جستجوی خاص تر آن رقابت می کنند. Yelp در انتقاد از اصلاحات پیشنهادی گوگل تنها نیست.

  استرالیایی ها و آمریکایی ها می خواهند به خودروهای احتراق داخلی برگردند!

قوانین جدید همچنین گوگل را ملزم می‌کند تا با نتایج جستجو برای خدماتی مشابه هتل‌های Google، Google Flights و Google Shopping به شیوه‌ای منصفانه، شفاف و بدون تبعیض رفتار کند. رقبای مقایسه‌کننده پرواز مانند Skyscanner از نحوه بازگشت درخواست‌هایی مانند «پروازهای لندن به پاریس» به‌عنوان اولین نتیجه یک ویجت Google Flights با خطوط هوایی، قیمت‌ها و برنامه‌ها – رابط کاربری بسیار غنی‌تر و کاربرپسندتر. قابل مشاهده‌تر از استاندارد، ناامید شده‌اند. پیوندهایی به Skyscanner و دیگران. سایت های مقایسه پرواز در پایین تر از صفحه قرار دارند، اگرچه گوگل شروع به اضافه ، گزینه هایی برای جذاب تر ، آنها از نظر بصری کرده است.

منبع: https://www.wired.com/story/google-search-eu-yelp-unfair/