گوگل دموی هوش مصنوعی را شبیه سازی می کند، Grand Theft Auto VI ویروسی می شود و Spotify مشاغل را کاهش می دهد

سلام دوستان، به Week in Review (WiR)، خبرنامه معمولی TechCrunch که آخرین روزهای فناوری را خلاصه می کند، خوش آمدید. هوش مصنوعی بار دیگر سرفصل خبرها شد و غول‌های فناوری از گوگل گرفته تا X (توئیتر سابق) OpenAI را برای برتری ربات‌های چت قرار دادند. اما خیلی بیشتر اتفاق افتاد.

در این نسخه از WiR، شبیه‌سازی گوگل از نمایش مدل جدید هوش مصنوعی آن (و توزیع نوت‌بوک‌های تهاجمی برای شرکت‌کنندگان در نشست سیاه)، استارت‌آپ دفاعی Anduril که از یک سلاح جت جنگنده رونمایی می‌کند، ادامه پیامدهای هک 23andMe و انتشار را پوشش می‌دهیم. تریلر Grand Theft Auto VI. همچنین در این فهرست، داستان‌هایی درباره اسکن‌های بیمار و سوابق سلامت منتشر شده به‌صورت آنلاین، تولیدکننده تصویر جدید متا با هوش مصنوعی، کاهش مشاغل Spotify و استارت‌آپ کامیون‌های خودران که از ایالات متحده خارج می‌شوند، وجود دارد.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، بنابراین ما معطل نمی شویم. اما ابتدا یک یادآوری برای ثبت نام اینجا برای دریافت WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید.

بیشترین خوانده شده

هوش مصنوعی تقلبی: گوگل این هفته از یک مدل پرچمدار جدید هوش مصنوعی به نام Gemini رونمایی کرد. اما مدل کامل Gemini Ultra را منتشر نکرد، بلکه فقط یک نسخه “لایت” به نام Gemini Pro را منتشر کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی و پست‌های وبلاگ، گوگل از قابلیت‌های کدنویسی و مهارت چندوجهی Gemini اشاره کرد و گفت که این مدل می‌تواند تصاویر، صدا و ویدئو و همچنین متن را درک کند. اما Gemini Pro – که کاملاً یک ویژگی ورودی و خروجی متن است – مستعد خطا است. و از جنبه بدتر برای گوگل، این شرکت با تنظیم اعلان‌های متنی با تصاویر ثابت خارج از دوربین، جعل یک نسخه نمایشی Gemini را گرفتار کرد.

نوت بوک های توهین آمیز: در یکی دیگر از اشتباهات روابط عمومی گوگل، افرادی که در نشست سیاه K&I شرکت در ماه اوت شرکت کردند، نوت بوک های شخص ثالث حاوی زبان بسیار غیر حساس دریافت کردند. همکار من دومینیک مادوری می نویسد که داخل دفترچه ها با عبارت “من فقط بودم” چاپ شده بود. پنبه فعلاً، اما من برای یادداشت برداری از شما برگشتم» (تاکید شده است). نیازی به گفتن نیست که این امر با تماشاگران عمدتاً سیاهپوست حاضر در آن خوشایند نبود. گوگل متعهد شد که «از موقعیت‌های مشابهی که در آینده با تأمین‌کنندگان (کالاها) در ارتباط است، اجتناب کند».

  اکنون یک عضویت یک ساله Costco را فقط با 20 دلار خریداری کنید

سلاح جدید اندوریل: Anduril، شرکت دفاعی بحث برانگیز که توسط بنیانگذار Oculus Palmer Luckey تأسیس شده است، محصول جدیدی را طراحی کرده است که برای مقابله با گسترش تهدیدات هوایی کم هزینه و پرقدرت طراحی شده است. این وسیله نقلیه هوایی مستقل با موتور جت دوقلو و ماژولار عمودی برخاست و فرود – که یکی از نسخه‌های آن قابلیت حمل کلاهک را دارد – می‌تواند اهداف را ردیابی، ردیابی و نابود کند یا در صورت لزوم، هدف را رهگیری کند. ، به طور مستقل برای سوخت گیری و استفاده مجدد به پایگاه مانور دهید.

قربانیان 23andMe بیشتر: جمعه گذشته، شرکت آزمایش ژنتیک 23andMe اعلام کرد که هکرها موفق به دسترسی به اطلاعات شخصی 0.1 درصد از مشتریانش یا تقریباً 14000 نفر شده اند. اما این شرکت در ابتدا نگفت چند کاربر دیگر ممکن است تحت تأثیر این نقض قرار گرفته باشند که اولین بار توسط 23andMe در ماه اکتبر فاش شد. معلوم شد که خیلی زیاد است – 6.9 میلیون نفر نام، سال تولد، برچسب های رابطه، درصد DNA که با بستگان خود به اشتراک می گذارند، گزارش های نسب و مکان های گزارش شده خود فاش شده اند.

Grand Theft Auto در فضای مجازی منتشر می شود: تنها در 22 ساعت، اولین تریلر Grand Theft Auto VI 85 میلیون بازدید داشت و رکورد MrBeast را برای بیشترین بازدید در YouTube در 24 ساعت شکست. هیجان در مورد Grand Theft Auto VI یک دهه است که ادامه دارد. ورودی قبلی در فرنچایز طولانی‌مدت Rockstar Games، Grand Theft Auto V، دومین بازی ویدیویی پرفروش تمام دوران است، درست پس از Minecraft.

سوابق بیمار فاش شده: هزاران سرور در معرض خطر، سوابق پزشکی و اطلاعات سلامت شخصی میلیون ها بیمار را به دلیل نقص های امنیتی در استاندارد صنعتی چند دهه ای که برای ذخیره و اشتراک گذاری تصاویر پزشکی طراحی شده است، فاش می کنند. این استاندارد که به عنوان تصویربرداری دیجیتال و ارتباطات در پزشکی (DICOM) شناخته می شود، فرمت شناخته شده بین المللی برای تصویربرداری پزشکی است. اما همانطور که Aplite، یک شرکت مشاوره امنیت سایبری مستقر در آلمان، کشف کرد، نقص های امنیتی DICOM به این معنی است که بسیاری از موسسات پزشکی ناخواسته داده های خصوصی را در وب باز در دسترس قرار داده اند.

متا تصاویر را تولید می کند: متا از راه‌اندازی Google Gemini عقب نمانده است، متا یک تجربه هوش مصنوعی مولد مستقل جدید را در وب ارائه کرده است، Imagine with Meta AI، که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را با توصیف آنها به زبان طبیعی ایجاد کنند. مشابه با DALL-E، Midjourney و Stable Diffusion OpenAI، Imagine with Meta AI، که توسط مدل تولید تصویر Emu موجود متا ارائه می شود، تصاویری با وضوح بالا از پیام های متنی ایجاد می کند.

  تکنولوژی های جدید آینده: 10+10 تا از مهمترین فناوری های سالهای آینده دنیا جالب آموز

Spotify کاهش می دهد: اسپاتیفای در سومین دور اخراج خود در سال جاری حدود 1500 شغل یا حدود 17 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند، زیرا غول استریم موسیقی به دنبال تبدیل شدن به “هم سازنده و هم کارآمد” است. دانیل اک، بنیانگذار و مدیر اجرایی Spotify در روز دوشنبه در یادداشتی به کارمندان – با اشاره به رشد آهسته اقتصادی و افزایش هزینه های سرمایه – گفت که اندازه مناسب نیروی کار برای شرکت برای مواجهه با “چالش های آینده” بسیار مهم است.

خروجی های TuSimple: وقتی TuSimple در سال 2021 عمومی شد، به عنوان توسعه‌دهنده پیشرو کامیون‌های خودران در ایالات متحده در حال پیشرفت بود. اکنون – پس از یک سری اختلافات داخلی و از دست دادن شراکت مهم با سازنده کامیون Navistar – TuSimple به طور کلی ایالات متحده را ، می کند. TuSimple در یک پرونده نظارتی روز دوشنبه گفت که اکثریت نیروی کار خود در ایالات متحده را اخراج می کند و دارایی های خود را در اینجا می فروشد، زیرا این کشور را به مقصد آسیا ، می کند.

ZestMoney متوقف می شود: ZestMoney – یک استارت‌آپ «اکنون بخر، بعداً بپرداز» که توانایی آن در نوشتن وام‌های کوچک به مشتریان جدید اینترنت، سرمایه‌گذاران برجسته بسیاری از جمله گلدمن ساکس را به خود جذب کرد – پس از تلاش‌های ناموفق برای یافتن خریدار، درهای خود را می‌بندد. این استارتاپ مستقر در بنگلور حدود 150 نفر را در اوج استخدام کرد و در طول سفر هشت ساله خود بیش از 130 میلیون دلار جمع آوری کرد.

سمعی

فهرست اپیزودهای پادکست TechCrunch، درست در زمان گوش دادن آخر هفته، همچنان در حال رشد است.

انصاف یک گفتگوی بازگشتی از TechCrunch Disrupt 2023، زمانی که الکس با Serhii Bohoslovskyi، بنیانگذار یک سازنده برنامه بدون کد، Trible، صحبت کرد، که به مردم کمک می کند دوره های آنلاین ایجاد کنند، ارائه شد. این دو درباره وضعیت اقتصاد خالق، استفاده از ابزارهای بدون کد امروز (و نحوه دریافت آنها توسط سازندگان غیر فنی) و امنیت استارتاپ هایی که ریشه در اوکراین دارند، بحث کردند.

  ما از برخی منابع دارای حق چاپ برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کردیم

تمام شد پیدا ،، تیم با دیوید روژیر، مدیر عامل و بنیانگذار MasterClass، یک پلت فرم استریم که در آن می توانید از کارشناسان جهانی در مورد موضوعات مختلف یاد بگیرید، صحبت کرد. قبل از اینکه Rogier MasterClass را شروع کند، او به عنوان VC کار می کرد و از طریق ارتباطات خود، قبل از اینکه حتی یک ایده تجاری داشته باشد، یک دور اولیه 500000 دلاری دریافت کرد.

و در واکنش زنجیره ایژاکلین با دیوید پاکمن، شریک مدیریت و رئیس سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر در CoinFund مصاحبه کرد. قبل از CoinFund، دیوید 14 سال را در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Venrock گذراند. او همچنین رهبری سری A و B Dollar Shave Club را که توسط Unilever به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شده بود، بر عهده داشت. و در سال 1991، دیوید در حالی که بخشی از گروه بازاریابی محصولات نرم افزاری سیستم اپل بود، Apple Music را ایجاد کرد.

TechCrunch+

مشترکین TC+ به تفسیر، تجزیه و تحلیل و نظرسنجی های عمیق دسترسی دارند که اگر قبلاً مشترک هستید با آنها آشنا هستید. اگر نه، به فکر ثبت نام باشید. در اینجا برخی از نکات مهم این هفته آورده شده است:
افزایش بیت کوین: ژاکلین در مورد افزایش سریع بیت کوین به 44000 دلار می نویسد که به دنبال افزایش 25 درصدی در هفته گذشته است. مقاله او برای TC+ بررسی می‌کند که چه چیزی باعث افزایش قیمت بیت‌کوین و افزایش ارزش مشابه در میان دیگر توکن‌ها می‌شود – و اینکه آیا حالات خوب در سال جدید ادامه دارد یا خیر.

تجارت یا عدم معامله: تیم توضیح می‌دهد که چگونه تعویض باتری خودروهای الکتریکی مصرف‌کننده می‌تواند راه آزادی را برای طیف گسترده‌ای از مردم هموار کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در انتقال خودروهای الکتریکی به روشی شرکت کنند که باتری‌های یکپارچه سنتی این کار را نمی‌کنند. چالش کارکرد اقتصاد واحد است.

کوین بیس و رابین و آینده فین تک: الکس می نویسد، سرمایه گذاران شرط می بندند که تجارت در سهام و ارزهای رمزنگاری شده مجدداً بهبود یابد و بنابراین ارزش برخی از استارت آپ های قدیمی را بالا ببرد. این می‌تواند خبر خوبی برای استارت‌آپ‌هایی باشد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مشتریان خدمات تجاری ارائه می‌دهند.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/09/google-fakes-an-ai-demo-grand-theft-auto-vi-goes-viral-and-spotify-cuts-jobs/