یک کنترلر MPE MIDI قابل تنظیم برای نرم افزارهای مصنوعی و تجهیزات آنالوگ شما

Erae Touch اصلی یکی از جالب ترین کنترلرهای MPE در سال های اخیر بود. اما کمتر از سه سال است که وارد بازار شده است. بنابراین، زمانی که Embodme در NAMM 2024 با Erae II، تکرار بعدی کنترلر قابل تنظیم آن با ارتقاء قابل توجه و ویژگی جدید غیرمنتظره، شگفت‌انگیز بود.

اکنون، توجه به این نکته مهم است که نسخه Erae II که من توانستم آن را آزمایش کنم، یک نمونه اولیه بسیار اولیه بود. چند اشکال وجود داشت، ساخت قطعاً لبه‌های ناهمواری داشت. اما شرکت زمان زیادی برای حل آنها دارد. کمپین Kickstarter در 15 فوریه با تاریخ ارسال در ژوئن آغاز می شود.

Embodme Erae II در NAMM 2024.

ترنس اوبراین / انگجت

اما چشم انداز از قبل روشن است. سطح اصلی تا حد زیادی یکسان است، یک گستره صاف و منفرد با نورهای RGB در زیر. اینها برای نشان دادن طرح‌بندی‌های مختلف که می‌توانند سفارشی شوند استفاده می‌شوند. این می تواند یک صفحه کلید استاندارد، یک شبکه، یک فیدر، یک ترتیب دهنده گام و غیره باشد. طراحی حتی در این مرحله اولیه به طرز چشمگیری اصلاح شده است. او همچنین اذعان می‌کند که اگرچه سفارشی‌سازی کنترلر برای مدیریت تنظیمات به شدت به برنامه دسکتاپ و سطح بازی وابسته بود.

نسخه به روز شده دارای تعدادی دکمه در بالا برای تغییر سریع طرح بندی، کنترل حلقه MIDI جدید و دسترسی به تنظیمات دیگر است. همچنین یک صفحه نمایش کوچک و با وضوح بالا وجود دارد که در گوشه سمت راست بالا در کنار یک چرخ دویدن قرار گرفته است. زوایای دید روی صفحه نمایش ثابت و بسیار واضح بود، اما اندازه آن می تواند چالش هایی ایجاد کند. من قصد ندارم در مورد این اولین نسخه از سیستم عامل قضاوت کنم، اما مجبور شدم به اندازه کافی چشمک بزنم تا متن کوچکی را ببینم که تمام تکالیف MIDI را فهرست می کند.

  حشره رولی پلی سفید شبح مانند در اعماق دریا کشف شد

با این حال، خود کنترلر بسیار پاسخگو بود. سنسورهای جدید (دقیقاً 16000) می‌توانستند ضربه‌ها و تغییرات فشار ظریف من را با دقت باورنکردنی ردیابی کنند. این شرکت ادعا می کند که سطح بازی دارای دقت زیر میلی متری است. بدیهی است که من واقعاً نتوانستم این را در زمین نمایش آزمایش کنم، اما کافی است بگویم دقیق بود.

نمای نزدیک از صفحه نمایش و دویدن در Embodme Erae II در NAMM 2024.

ترنس اوبراین / انگجت

از قبل می توانم بگویم که Erae برای به دست آوردن نتایج پس از لمس واقعاً گویا نیاز به کمی تفاوت دارد. سطح انعطاف پذیری زیادی ندارد، بنابراین تغییرات کوچک فشار می تواند باعث تغییرات بزرگ در صدا شود.

یکی از چیزهای شگفت‌انگیز این است که Erae II دارای پوسته‌های قابل تعویض است، کمی شبیه Sensel Morph (RIP) یا Joué Play، اما نه. واحدی که من روی آن بازی کردم یک جلد سیلیکونی مانند نسخه اصلی داشت که شرکت می گوید برای کسانی در نظر گرفته شده است که می خواهند Erae II را با عصا بازی کنند. با این حال، پارچه سفیدی دارد که به طور خاص برای بهبود احساس و پاسخگویی افرادی که با انگشتان خود بازی می کنند طراحی شده است.

اگرچه تغییر پوسته ها کمی پیچیده است. از آنجایی که Embodme Erae را نه تنها به عنوان ابزاری برای استودیو، بلکه به عنوان یک دستگاه اجرای زنده می‌داند، او می‌خواست اطمینان حاصل کند که آستین‌ها ایمن هستند و در برابر سوء استفاده مقاومت می‌کنند. بنابراین برای قرار دادن یک پوسته جدید باید قاب را باز کنید. و از آنجایی که نمایشگر Erae از قبل قابل تنظیم است، نیازی به داشتن پوسته‌هایی با طرح‌بندی خاص نیست، فقط مواد متفاوتی دارند.

  وقتی هوش مصنوعی برای ما اینترنت را می خواند چه کسی درآمد کسب می کند؟
نمای نزدیک دکمه های میانبر Embodme Erae II در NAMM 2024.

ترنس اوبراین / انگجت

Embodme همچنین تعداد زیادی گزینه اتصال جدید را اضافه کرده است. نسخه اصلی به سادگی دارای یک پورت USB-C و یک خروجی TRS MIDI بود. اما Erae II دارای دو درگاه خروجی MIDI، یک جک ورودی MIDI، دو پورت USB با قابلیت میزبان یا دستگاه بودن و 24 خروجی آنالوگ قابل تنظیم است که می تواند یک گیت، ماشه و CV را به تجهیزات خارجی ارسال کند.

بدیهی است که هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم Erae II چقدر در استفاده در دنیای واقعی دوام خواهد آورد. اما مجموعه ای از ویژگی های امیدوارکننده و طراحی جذابی دارد. اگر می‌خواهید جزو اولین کسانی باشید که یکی از این موارد را به دست می‌آورید، می‌توانید آن را در Kickstarter از 15 فوریه با قیمت‌های اولیه 549 یا 649 دلار، بسته به زمانی که صعود می‌کنید، پشتیبان بگیرید. با این حال، زمانی که در اواخر سال جاری به بازار عرضه شود، قیمت آن 799 دلار خواهد بود.

منبع: https://www.engadget.com/embodme-erae-ii-hands-on-a-customizable-mpe-midi-controller-for-your-soft-synths-and-analog-gear-213059410.html?src=rss