پس از استفاده از Figma برای ایجاد رابطها و تجربههای کاربری، توسعهدهندگان با وظیفهی دلهرهآور کدنویسی طرحها به منظور ایجاد وبسایتها یا برنامههای کاربردی کارکردهاند. Locofy، یک پلتفرم توسعه frontend مستقر در سنگاپور که توسط Accel پشتیبانی میشود، با هدف صرفهجویی در ساعتها کار با ابزاری با یک کلیک که فورا نمونههای اولیه Figma و AdobeXD را به کد تبدیل میکند، است.
ابزار جدید Locofy Lightning نام دارد و بر اساس الگوهای طراحی بزرگ (LDM) این استارت آپ ساخته شده است. بنیانگذاران Locofy، Honey Mittal و Sohaib Muhammed این را با نحوه راه اندازی OpenAI LLMs قبل از معرفی ChatGPT به سایر نقاط جهان مقایسه می کنند. آنها نیاز به ابزاری مانند لایتنینگ را به دلیل کمبود توسعه دهندگان می دیدند که منجر به از دست رفتن درآمد کسب و کارها و خسته شدن برنامه نویسان تحت فشار حجم کاری آنها می شد.
لایتنینگ مانند یک پلاگین Figma عمل می کند و بنیانگذاران Locofy می گویند که تقریباً 80 درصد از توسعه فرانت اند را خودکار می کند، بنابراین توسعه دهندگان در استارتاپ های Lean می توانند روی راه اندازی استارتاپ های خود و ارائه آنها به بازار تمرکز کنند.
این ابزار ابتدا برای Figma، برای وب سایت ها و برنامه های وب راه اندازی می شود. اواخر امسال، برای ابزارهای طراحی بیشتری از جمله AdobeXD، Penpot، Sketch، Wix و در نهایت Canva و Notion در دسترس خواهد بود.
میتال میگوید این شرکت بیش از 1 میلیون دلار در توسعه لایتنینگ سرمایهگذاری کرده است، با هدف دستیابی به استارتآپها و شرکتهای متمرکز بر مشتری با تیمهای کوچکی که نیاز به تسریع در توسعه فرانتاند خود دارند. لایتنینگ و LDM های آن در داخل ساخته شدند و بر روی مجموعه داده ای متشکل از میلیون ها طرح آموزش دیدند.
این شرکت با Locofy Classic در سال 2021 شروع به کار کرد که کاربران را ملزم به تکمیل پنج مرحله میکرد: بهینهسازی طراحی؛ برچسب گذاری عناصر تعاملی؛ یک ظاهر طراحی شده به طوری که طرح ها در اندازه های مختلف صفحه نمایش کار می کنند. اجزا و لوازم جانبی برای شناسایی عناصر تکراری و ماژولار ، آنها. اجازه تغییرات در نام کلاس. و با تنظیمات ترجیحی مانند TypeScript یا JS سازگار شوید.
میتال و محمد یاد گرفتند که چگونه میتوان هر مرحله را از طریق ترکیبی از تکنیکهایی مانند شبکههای عصبی مبتنی بر تصویر از جمله ترانسفورماتورهای چندوجهی، شبکههای عصبی مبتنی بر نمودار، مدلهای دنباله به دنباله، پشته شبکههای اشاره گر، مدلهای اکتشافی و LLM خودکار کرد. آنها می گویند که آنها از آنها برای ساخت یک مدل طراحی بزرگ و یکپارچه با نزدیک به نیم میلیارد پارامتر از میلیون ها طرح استفاده کردند.
مراحل Locofy Lightning، از جمله برچسبگذاری، گروهبندی لایهها، پاسخدهی، اجزا و نام کلاسها، هر کدام ترکیبی از تکنیکهای مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام میدهند که سپس از طریق اکتشافی اصلاح میشوند. سپس مراحل در یک واحد فشرده می شوند، بنابراین Lightning را می توان تنها با یک کلیک انجام داد.
پس از تولید کد فرانتاند، کاربران میتوانند آن و پیشنمایش تعاملی را مشاهده کرده و قبل از صادرات کد را اصلاح کنند.
Locofy که در سال 2021 تأسیس شد، 7.5 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Accel و Northstar Ventures جمع آوری کرده است.
در آینده، این شرکت قصد دارد پلتفرم خود را فراتر از طراحی به کد با استفاده از ابزارهایی برای سیستمهای طراحی ساختمان، استفاده از کتابخانههای عمومی UI، و ساخت بکاند برای فرانتاندها با ادغامهایی مانند Github Copilot و CI-CD گسترش دهد. همچنین قصد دارد یک دستیار هوش مصنوعی برای طراحان و همچنین میزبانی و استقرار برای میزبانی برنامه های کامل را در نظر بگیرد.
Locofy دو سال است که در نسخه بتای رایگان قرار دارد و برنامههایی برای کسب درآمد در سال 2024 دارد. بنیانگذاران آن به TechCrunch گفتند که تولید کد هوش مصنوعی یک دسته جدید است و مدلهای کسبوکار با سایر ابزارهای SaaS و توسعهدهندگان متفاوت خواهند بود. Locofy هنوز در حال نهایی ، قیمت گذاری خود است، اما بر اساس مواردی مانند تعداد صفحه نمایش یا اجزای تبدیل شده به کد و نگهداری منظم با هوش مصنوعی خواهد بود.
منبع: https://techcrunch.com/2024/01/15/locofy-lightning/