Waymo بعدازظهر جمعه از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا برای راه اندازی یک سرویس روباتاکسی تجاری در لس آنجلس، شبه جزیره سانفرانسیسکو و در آزادراه های سانفرانسیسکو تأییدیه دریافت کرد.
این تأییدیه مانع نهایی را که مانع از پرداخت هزینه سواری Alphabet در این مناطق گسترده میشود، برطرف میکند. نکته مهم، این است که قلمرو جدیدی را برای Waymo در یکی از بزرگترین شهرهای کشور باز می کند و مسیری را به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو، واقع در جنوب شهر باز می کند.
Waymo از زمان دریافت تاییدیه کمیسیون در ماه اوت، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته خدمات تجاری را در سراسر شهر سانفرانسیسکو انجام داده است. Waymo همچنین مجاز است در بخشهایی از لسآنجلس، به افراد سواری بدون راننده رایگان ارائه دهد. اما تا تصویب امروز، قادر به دریافت هزینه برای سواری در لس آنجلس نبود.
ماه گذشته، بخش حفاظت از مصرف کننده و اجرای CPUC، برنامه Waymo را برای گسترش سرویس روباتاکسی خود در شهرستان های لس آنجلس و سن متئو تا 120 روز به حالت تعلیق درآورد تا زمان بیشتری برای بررسی در نظر گرفته شود. CPUC گفت که 81 پاسخ و 5 اعتراض دریافت کرده است که به گفته آژانس “به زمان بیشتری بیش از 30 روز برای بررسی دقیق و گنجاندن آنها در تصمیم کارکنان نیاز است.” این پنج اعتراض از سوی شهر سانفرانسیسکو جنوبی، شهرستان سان متئو، اداره حمل و نقل لس آنجلس، اداره حمل و نقل شهرستان سانفرانسیسکو و اتحادیه کارگران تاکسی سانفرانسیسکو انجام شد.
Waymo که تور محلی لس آنجلس را در ماه اکتبر راه اندازی کرد، آخرین توقف خود را در این محله در حالی که منتظر تایید نهایی بود به پایان می رساند.
تصمیم CPUC تنها یک روز پس از آن گرفته شد که تکدرا ماواکانا، مدیرعامل Waymo، در مورد آینده این شرکت و صنعت خودروهای خودمختار گستردهتر روی صحنه در StrictlyVC LA بحث کرد. او گفت که Waymo robotaxis با استقبال گرمی در شهر با بیش از 15000 نفر از این سرویس مواجه شده است. ماواکانا گفت دادههای سفر نشان میدهد که مشتریان از این سرویس برای کارهای روزانه خود استفاده میکنند – شواهدی که به گفته او نشان میدهد این سرویس از نظر تجاری در لس آنجلس به خوبی کار میکند.
ماواکانا گفت: «این هیجان انگیز است که ببینید 2000 نفر از این سفرها افرادی هستند که کارهای بسیار بسیار ابتدایی را انجام می دهند، یعنی انجام یک کار در Waymo مانند استفاده از آن برای زندگی شما است. به همین ترتیب، مردم آن را همزمان به رستوران ها و بارها می برند، 2000 سفر. و سپس، 300 مورد از این سفرها شامل افرادی است که به مدرسه، دانشگاه و K-12 می روند. بنابراین ما این سیگنال را دوست داریم که مردم نه تنها به گرمی از ما استقبال می کنند، بلکه در واقع در زندگی خود ادغام می شوند.
او گفت 50000 نفر به لیست انتظار برای استفاده از این سرویس در لس آنجلس پیوسته اند.
Mawakana عصر پنجشنبه پیشنهاد کرد که Waymo در صورت دریافت تاییدیه (که البته یک روز بعد اتفاق افتاد) بلافاصله هزینه سواری در لس آنجلس را شروع نخواهد کرد.
او گفت: «مانند کاری که در سانفرانسیسکو انجام دادیم، خدمات خود را قبل از شروع شارژ گسترش خواهیم داد. و منظورم این است که ما ظاهر می شویم و شما می توانید این را برای چند ماه یا چند ماه بدون پرداخت هزینه تجربه کنید. و سپس ما این لحظه حقیقت را داریم که در سانفرانسیسکو تجربه کردیم، جایی که شروع به شارژ ، می کنیم و سپس متوجه می شویم که چند نفر واقعاً آن را در زندگی خود ادغام کرده اند. حاضرند چه قیمتی بپردازند؟ »
در ادامه می توانید مصاحبه کامل را تماشا کنید.
منبع: https://techcrunch.com/2024/03/01/waymo-can-now-charge-for-robotaxi-rides-in-la-and-on-san-francisco-freeways/