آخرین پرواز شاتل دیسکاوری در ماموریت STS 133

24 فوریه 2011، شاتل فضایی دیسکاوری در ماموریت STS 133 پرتاب شده این سی و نهمین و آخرین پرواز فضایی شاتل فضایی دیسکاوری است.

اولین ماموریت شاتل در آوریل 1981 انجام شد و طی 30 سال بعد، پنج فضاپیمای برنامه شاتل بارها و بارها افراد را به مدار فرستادند، ماهواره ها را پرتاب کردند، بازیابی کردند و تعمیر کردند، تحقیقات پیشرفته ای انجام دادند و بزرگترین سازه در فضا، بین المللی را ساختند. مرکز فضایی. ایستگاه.

STS 133

STS 133 یک پرواز 11 روزه برای تحویل یک ربات انسان نما (ربات) و یک انبار جدید (لئوناردو) به ایستگاه فضایی بین المللی است. این ماموریت به دلیل مشکلات فنی مخزن خارجی و تا حدی محموله تحت تأثیر چندین تاخیر قرار گرفت.

STS 133
فضانوردان و رابون STS 133

ناسا اسامی فضانوردان را در 18 سپتامبر 2009 اعلام کرد و آموزش در اکتبر 2009 آغاز شد. خدمه اصلی متشکل از فرمانده استیون لیندسی، خلبان اریک بو و متخصصان ماموریت آلوین درو، تیموتی کوپر، مایکل بارت و نیکول استات بودند.

با این حال، حدود یک ماه قبل از پرتاب، اعلام شد که استفن بوون پس از مجروح شدن کوپر در یک تصادف دوچرخه، جایگزین کوپر خواهد شد. هر شش فضانورد حاضر در این ماموریت حداقل یک پرواز فضایی انجام داده اند.

دستاوردها

فضانوردان شاتل یک پرواز تقریبا 13 روزه را برای افزودن یک ماژول جدید به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند. این واحد به ساکنان آنجا کمک کرد تا یک آزمایشگاه مداری برای تحقیقات ایجاد کنند و آزمایشات خود را ادامه دهند.

فضانوردان دو پیاده روی فضایی را انجام دادند، ماژول چند منظوره دائمی را در ایستگاه فضایی نصب کردند و یک حامل قطعات یدکی را به ایستگاه متصل کردند.

  بازبینی پروتز بایونیکس قهرمان گانتلت: قیمت، مشخصات، در دسترس بودن

این شاتل در روز چهارشنبه 9 مارس از طریق آسمان صاف بر فراز فلوریدا به پرواز درآمد. لیندسی دیسکاوری را در ساعت 11:57 صبح به وقت شرقی به باند فرودگاه مرکز فضایی کندی ناسا هدایت کرد.

مسافران دیسکاوری به زمین باز می گردند

پس از فرود، به آخرین پرواز جشن کشف شاتل فضایی در مرکز فضایی کندی ناسا بپیوندید. استیو لیندسی، فرمانده STS 133، در آن زمان گفت: “خیلی خوشحالم که اینجا در کندی، خانه دیسکاوری فرود آمدیم.” بدانید که همه کسانی که در برنامه شاتل دخیل هستند همین احساس را دارند.”

منبع: https://digiato.com/astronomy/mission-sts-133-lunch-in-discoverys-last-flight