آمازون از تراشه هوش مصنوعی Trainium2 و پردازنده Graviton4 خود رونمایی کرد

در طول کنفرانس خدمات وب آمازون (AWS) re:Invent 2023 در ، وگاس، آمازون از آخرین نسل تراشه جدید هوش مصنوعی Trainium2 و پردازنده همه منظوره Graviton4 خود رونمایی کرد.

کنفرانس re:Invent 2023 از 27 نوامبر تا 1 دسامبر در ، وگاس برگزار می شود و آمازون دستاوردهای جدید خود را در این کنفرانس فاش کرد.

خدمات وب آمازون یا AWS در واقع خدمات ابری را ارائه می دهد و هدف آن ارائه گزینه های مقرون به صرفه به مشتریان خود برای داشتن نظر در بازار رقابتی است. البته AWS فقط محصولات با برند آمازون را با بهترین قیمت به فروش نمی رساند.

آمازون: نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی چهار برابر سریع‌تر خواهد بود

تراشه Trainium2 که به طور خاص برای آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته است تا 4 برابر عملکرد بهتر و 2 برابر بازده انرژی بالاتر نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد. آمازون قول می دهد که این تراشه ها به دلیل مصرف انرژی کمتر به برنامه نویسان اجازه می دهد سریعتر و با هزینه کمتر کار کنند.

Anthropic، رقیب OpenAI تحت حمایت آمازون، برنامه هایی را برای ساخت مدل هایی با استفاده از تراشه های Trainium2 توسعه داده است.

از سوی دیگر، پردازنده Graviton4 با هدف عمومی بیشتر برای استفاده عمومی استفاده می شود. این پردازنده ها بر اساس معماری Arm ساخته شده اند، اما مصرف انرژی کمتری نسبت به تراشه های اینتل یا AMD دارند. آمازون وعده افزایش 30 درصدی عملکرد کلی را هنگام استفاده از مدل های هوش مصنوعی ساخته شده در پردازنده Graviton4 می دهد. این می تواند هزینه های رایانش ابری را برای سازمان هایی که به طور منظم از مدل های هوش مصنوعی استفاده می کنند، کاهش دهد.

  پروژه Q* چیست؟ OpenAI هوش مصنوعی مخفی که بشریت را تهدید می کند

پردازنده همه منظوره Graviton4 از خدمات وب آمازون (AWS) به شما امکان می دهد داده های بیشتری را پردازش کنید. این تراشه ها زمان نتیجه را بهبود می بخشد و هزینه کلی را کاهش می دهد.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/chips-are-four-times-faster-for-ai-training