آمازون از دادگاه خواسته است که شکایت ضد تراست FTC را رد کند

آمازون اخیراً درخواستی را در منطقه غربی واشنگتن تنظیم کرده و از قاضی خواسته است که شکایت ضد تراست FTC علیه این شرکت را رد کند.

FTC به همراه 17 دادستان کل ایالت از جمله ماساچوست، میشیگان، نیویورک و اوکلاهاما در ماه سپتامبر علیه آمازون شکایت کردند و مدعی شدند که اقدامات ضد انحصار این غول تجارت الکترونیک شرایط ناعادلانه ای را برای رقبا و مصرف کنندگان ایجاد کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، آمازون اکنون استدلال کرده است که FTC مدرکی در این زمینه ارائه نکرده است.

شکایت FTC ادعا می کند که آمازون از تاکتیک های غیرقانونی برای سرکوب رقابت استفاده می کند. مانند جایگزینی نتایج جستجوی محصولات کاربران با تبلیغات پولی، قرار دادن محصولات آنها در بالای نتایج جستجو و استفاده از نرخ هایی که فروشندگان را مجبور می کند تقریباً 50 درصد از کل درآمد خود را به آمازون بپردازند. همچنین در این شکایت، آمازون به استفاده از ابزار الگوریتمی با کد Project Nessie متهم شده است که باعث افزایش هدفمند قیمت محصولات بین سال‌های 2016 تا 2018 شده است.

استدلال آمازون علیه شکایت FTC

آمازون در پرونده خود ادعا می کند که فقط از روش هایی استفاده می کند که در بین خرده فروشان رایج است و “به نفع مصرف کنندگان و ترویج رقابت است.”

گزارش بلومبرگ به نقل از وکیل آمازون، هایدی هوبارد، گفت که موارد ذکر شده توسط FTC “مفهوم و غیرمنطقی است که تلاش های آمازون برای پایین نگه داشتن قیمت ها به نوعی باعث افزایش قیمت های مصرف کننده در سراسر اقتصاد شده است.”

  هوش مصنوعی تا رسیدن به سطح انسانی راه درازی در پیش دارد

آمازون نیز در ماه سپتامبر به این شکایت پاسخ داد و مشاور عمومی شرکت گفت:

همه مشاغلی که در فروشگاه ما به فروش می‌رسند، قیمت‌های خود را به‌طور مستقل تعیین می‌کنند، اما برای کمک به افزایش فروش و جذاب‌تر ، فروشگاه برای مشتریان، ما همچنین روی ابزارها و آموزش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا به آنها کمک کنیم قیمت‌های رقابتی ارائه دهند.» اگر صاحب فروشگاهی این کار را نکرد. می خواهند یک معامله بد را برای مشتریان خود تبلیغ کنند، ما پیشنهاداتی را که قیمت رقابتی ندارند برجسته یا تبلیغ نمی کنیم.

منبع: https://digiato.com/business/amazon-asks-court-to-dismiss-ftc-lawsuit