آمازون به استفاده از هوش مصنوعی در صدای بازیگران فیلم Road House متهم شده است

فیلمنامه نویس فیلم اکشن Road House محصول 1989 علیه ام جی ام و مالک آن آمازون شکایت کرده و آنها را به نقض حق چاپ در بازسازی متهم کرده است. در این دادخواست ادعا شده است که آمازون از هوش مصنوعی برای تقلید صدای بازیگران برای تکمیل بازسازی Road House در جریان اعتصاب هالیوود در سال 2023 استفاده کرده است که تا حد زیادی تولید فیلم را متوقف کرد.

به گفته وب سایت Verge، «R. Road House به دلیل تصاحب کتابخانه فیلم MGM، اما قرار بود این مالکیت در نوامبر 2023 منقضی شود.

استفاده از هوش مصنوعی در صدای بازیگران فیلم خانه جاده

هیل ادعا می کند که آمازون حق چاپ او را نادیده گرفته و برای تولید نسخه ویرایش شده عجله کرده است. حتی این شرکت از هوش مصنوعی تولید استفاده می کرد تا در زمان اعتصاب ها روند تولید فیلم به تعویق نیفتد. او با این شکایت می خواهد نمایش این فیلم را ممنوع کند. بازسازی Road House قرار است در ۲۱ مارس در Amazon Prime Video پخش شود.

آمازون و ام جی ام به طور قاطع استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی یا بازسازی صدای بازیگران را رد کرده اند. یکی از سخنگویان MGM گفت که استودیو به صراحت به سازندگان فیلم دستور داده است که از هوش مصنوعی در فیلم استفاده نکنند. آمازون همچنین گفت که بسیاری از ادعاهای مطرح شده در این دادخواست کاملاً نادرست است و این شرکت معتقد است که حق چاپ Road House منقضی نشده است.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/amazon-accused-of-using-ai-to-replicate-the-voices-of-actors-in-road-house-remake

  ستاره شناسان سیاهچاله ای را دیدند که یک کهکشان را می بلعد