آمازون صدها کارمند استودیو Prime Video و MGM را اخراج می کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، آمازون نیز سال 2024 را با اخراج آغاز خواهد کرد، زیرا این شرکت صدها کارمند را در استودیوهای Prime Video و MGM خود اخراج خواهد کرد.

طبق گزارش Variety، مدیر عامل آمازون اینترتینمنت، مایک هاپکینز، در ایمیلی به کارمندان نوشت که این شرکت «فرصت‌هایی را برای کاهش یا توقف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خاص شناسایی کرده است، در حالی که سرمایه‌گذاری در ابتکارات محتوای تأثیرگذارتر را افزایش می‌دهد».

اگرچه هاپکینر در بیانیه خود تعداد دقیقی را مشخص نکرد، اما توضیح داد که “صدها” کارمند اخطار اخراج دریافت خواهند کرد. کارمندان آمریکایی آمازون تا پایان روز و کارکنان جهانی آن تا پایان هفته از اخراج کارکنان مطلع خواهند شد. او همچنین در بیانیه خود نوشت که “خداحافظی با استعدادهای آمازون تصمیم دشواری است.”

آمازون همچنین به کارکنان اخراج شده خود طیف وسیعی از مزایا، از جمله دستمزد اخراج را ارائه خواهد کرد. با وجود اعلام این اخراج‌ها، غول تجارت الکترونیک جهانی قول داد که سرمایه‌گذاری‌های مستمری را در حوزه‌های برنامه‌نویسی، بازاریابی و محصول انجام دهد.

کاهش در آمازون

آمازون یکی از شرکت هایی است که در گذشته چندین بار کارمندان خود را اخراج کرده است. احتمالا مهم ترین اخراج اعلام شده توسط این شرکت مربوط به سرویس پخش زنده Twitch است که 35 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است. همچنین در ماه نوامبر، نزدیک به 200 عضو بخش های مرتبط با بازی این شرکت و صدها نفر از افرادی که در سرویس الکسا کار می کردند، اخراج شدند. در ژانویه سال گذشته، آمازون 18000 نفر را از بخش خرده فروشی و استخدام خود اخراج کرد. با این حال، غول فناوری رکورد سود خود را برای سال 2023 اعلام کرد.

  حالا با هوش مصنوعی مایکروسافت دیزاینر تصاویر افقی و عمودی ایجاد کنید

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/amazon-is-laying-off-several-hundred-employees-at-prime-video-and-mgm-studios