آیا مردم واقعاً از TikTok برای اخبار استفاده می کنند؟

تقریباً چهار سال از اولین ساختم می گذرد تیک تاکزمانی که من یک خبرنگار ویدیویی در آنجا بودم، با چشمان روشن و باب در طبقه سوم خانه پخش جدید بی بی سی. این فقط طول موهای من نیست که تغییر کرده است. زمانی که موهایم تا آرنج بلند شد، بازنمایی رسانه های خبری در TikTok منفجر شد. این یک پیروزی برای مخاطبان دیجیتالی است که به آن هجوم آوردند – یا اینطور به نظر می رسید، تا زمانی که مطالعه جدیدی در این ماه منتشر شد.

محققین نیک هاگار از نیویورک تایمز و نیکلاس دیاکوپولوس از دانشگاه نورث وسترن مطالعه ای را منتشر کرد رسانه ها و جامعه جدید که چگونگی تقویت و توصیه محتوای خبری در صفحه TikTok For You را مطالعه کرد. به خاطر داشته باشید که تا اواخر سال 2022، موسسه روزنامه نگاری رویترز دریافت که حدود نیمی (49٪) از ناشران برتر اخبار جهان در TikTok منتشر می کنند و حتی تعداد بیشتری از ناشران از آن زمان به او ملحق شده اند.

برای بررسی اینکه چند بار این ناشران به کاربران پیشنهاد شده‌اند، هاگار و دیاکوپولوس مجبور شدند روش‌شناسی ایجاد کنند، زیرا TikTok اجازه دسترسی به API را نمی‌دهد، ابزار فناوری مورد نیاز برای کاوش بیشتر در پلتفرم. آنها ابتدا یک «خط لوله» برای حذف حساب‌های توصیه شده در TikTok راه‌اندازی کردند که از حساب‌هایی شروع شد واشنگتن پست، اخبار NBC، رادیو عمومی ملی و اخبار PBS. آن‌ها فهرستی از حساب‌های توصیه‌شده برای تولید اخبار تهیه کردند که باید ناشران اخبار، روزنامه‌نگاران حرفه‌ای یا جمع‌آوری‌کننده/مفسر اخبار باشند. سپس، 60 ربات، با سطوح مختلف علاقه به اخبار، برنامه‌ریزی شدند تا بر اساس همپوشانی رونوشت‌های آن‌ها با رونوشت‌های روز، تشخیص دهند یا تعیین کنند که آیا ویدیوها را تماشا یا رد کنند. نیویورک تایمز اوراق بهادار از 6568 ویدیوی ارائه شده به ربات ها، تنها 6 ویدیو با طبقه بندی اخبار نویسندگان مطابقت داشتند.

همچنین ببینید:

در صفحه اخبار TikTok V Spehar’s For You چیست؟

مطالعه برای ارائه دهندگان اخبار اطمینان بخش نیست، اما برای سازندگان خبر با تجربه در برنامه، جای تعجب ندارد. تصمیم برای شروع این فرآیند با چهار حساب خبری اصلی ایالات متحده به جای چهار خبرگزاری برجسته شروع می شود سازندگان که ممکن است به رسانه های خبری وابسته نباشد، همچنین انتخاب جالبی است، زیرا می دانیم که کاربران بیشتر احتمال دارد کار آنها را دنبال کنند تا حساب های خبری اصلی.

  هند اولین ماهواره چند منظوره خود به نام INSAT-1 را به فضا پرتاب کرد

THE موسسه روزنامه نگاری رویترز مدت‌هاست مشاهده کرده‌اند که مخاطبان در سراسر پلتفرم‌ها می‌خواهند محتوای «شخصیت‌ها» را به جای حساب‌های خبری اصلی، نه تنها در TikTok بلکه در YouTube و Instagram مصرف کنند. با توجه به گزارش اخبار دیجیتال 2022 این موسسه، آخرین برنامه در اکوسیستم رسانه های اجتماعی که همچنان به ارائه دهندگان اصلی اخبار ارزش افزوده است، توییتر بود، اما احتمالاً پس از ماسک، کالایی شدن نیز شروع به پوسیدگی کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که نویسندگان این مطالعه دریافتند که حساب های رسانه های خبری جریان اصلی به ندرت توصیه می شوند. آن‌ها ابتدا روشی را با پرکارترین حساب‌های خبری در برنامه راه‌اندازی نکردند.

رسانه‌های سنتی سعی می‌کنند از همان معیارهای موفقیت استفاده کنند که همیشه استفاده می‌کردند. وی اسپهار، که محتوای خبری را با نام @Underthedesknews منتشر می کند، در واکنش به این مطالعه به Mashable گفت. و رسانه‌های جدید در آن دنیا بازی نمی‌کنند، به‌ویژه در TikTok که در آن یادگیری همتا و محتوای خاص و شخصیت‌های ارتباط‌دهنده اخبار اهمیت بیشتری دارد.

آنها افزودند: «TikTok با وجود رسانه های سنتی به عنوان یک منبع خبری ظهور کرد و به عنوان مکانی برای فرار از اخبار کابلی ساخته شد. این به مردم این ایده را داد که به نوعی همه این سازندگان «خریده‌نشده» هستند، قابل اعتمادتر هستند و نه بیشتر. بخشی از تأسیسات هستند … حتی اگر همه تحقیقات و داستان های ارائه شده آنها تقریباً همیشه مستقیماً از رسانه های اصلی می آید.

مقاومت روزنامه‌نگاران در تولید محتوا در TikTok – اغلب به دلایل مختلفی از عدم اعتماد به دوربین گرفته تا عدم آموزش ویدیویی گرفته تا این تصور اشتباه که TikTok برای نوجوانان است – منجر به دوشاخه رسانه‌ای عجیب در برنامه شده است که در آن اغلب یکی از این دو را دارید. حساب‌های اصلی رسانه‌های خبری یا سازندگان اخبار کاملاً غیروابسته به رسانه‌های سنتی. تعداد کمی از ما در هر دو جهان راه می افتیم. من قبلاً محتوای اصلی TikTok را ایجاد کرده‌ام در حالی که در BBC و سپس VICE News روزنامه‌نگار بوده‌ام و اکنون به‌عنوان یک فریلنسر این کار را انجام می‌دهم. مکس فاستر TikToks را می سازد در حالی که یک مجری اخبار در CNN است.

فاستر دو برابر من مشترک دارد، 1.2 میلیون مشترک، اما هیچ کدام از ما به اندازه من مشترک نداریم. دیلن پیج، “پدر خبری” TikTok با 9.8 میلیون دنبال کننده که به طور مکرر محتوای ویروسی را در مورد رویدادهای جاری عمدتاً در جدول زمانی خود ایجاد می کند. همانطور که اسپهار توضیح داد، اکثریت قریب به اتفاق داستان‌های او مستقیماً از رسانه‌های جریان اصلی می‌آیند. یک روزنامه نگار سنتی با این واقعیت که او ابرویی را بالا می برد اخیرا در عربستان سعودی بود یا بود برای ایجاد محتوا پرداخت می شود اما در غیاب دستمزد یک روزنامه نگار، یک خالق خبر باید به گونه ای زندگی خود را تامین کند که در تضاد کامل با ارزش های سنتی پیرامون روزنامه نگاری مستقل باشد. این نشان می‌دهد که چشم‌انداز رسانه‌ای جدید TikTok نیازمند تغییر ارزش‌هایی است که رسانه‌های خبری سنتی از آن اجتناب می‌کنند. اما سازندگان خبر مانند او می‌دانند که چگونه روزنامه‌نگاری مستقل (معمولاً شخص دیگری) را به‌طور فوق‌العاده خوب و بهتر از نویسنده اصلی یا کارشناس خبر انجام دهند – و اگر رسانه‌های خبری بخواهند همگام با زمان باشند، نمی‌توان از این امر اجتناب کرد.

مخاطبان جوان تر، تعاریف بسیار گسترده تری از آنچه که می توان ارزش خبری تلقی کرد، دارند.

Nieman Lab با تیتر شاد «اخبار شما را در TikTok پیدا نمی‌کند» دیدی افسرده‌کننده از جستجو داشت. اما واکنش من کاملاً شکست خورده نبود. اگر تصمیم دارید که اخبار فقط از رسانه های جریان اصلی می آید و تصمیم می گیرید که فقط “اخبار سخت” مجاز است، پس شاید. اما مخاطبان جوان‌تر تعاریف بسیار گسترده‌تری از آنچه که می‌توان ارزش خبری تلقی کرد، دارند – اینها تقریباً با آنچه نیویورک تایمز شایسته توجه در مطالعه نویسندگان است. حساب‌های رسانه‌های خبری سنتی نیز به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرند: Sky News در TikTok به تازگی 5 میلیون دنبال کننده دارد، تیم قدیمی من در VICE News 3.5 میلیون دنبال کننده دارد. این محتوا شرق دیده شدن و درگیر شدن

من هنوز فکر می کنم مفیدتر است که این فضای محتوا را به عنوان اطلاعات به جای اخبار تعریف کنیم، زیرا به محض اینکه آن را چنین تفسیر می کنید، متوجه می شوید که هر روز چقدر اطلاعات شما را در TikTok بمباران می کند. برای ایجاد محتوای خبری یا اطلاعاتی نیز لازم نیست یک خالق خبر باشید: ویدیوهای خبری هر روز توسط سازندگانی از سراسر جهان، از سراسر جهان ساخته می‌شوند.

به همین دلیل است که سایر مطالعات و نظرسنجی ها نیز به ما می گویند که مخاطبان به طور فزاینده ای برای کسب اطلاعات به TikTok مراجعه می کنند. پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل قبلا فاش کرده است تقریباً 40 درصد از جوانان، زمانی که به دنبال مکانی برای صرف ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی‌روند، بلکه به TikTok یا اینستاگرام می‌روند.» مطالعه ای که او به آن اشاره کرد، نظرسنجی از کاربران آمریکایی 18 تا 24 ساله بود. انگلستان، گزارش آفکام 2023 در مصرف اخبار نشان داد که از هر ده بزرگسال یک نفر از آن برای دنبال ، اخبار استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که این برنامه از رادیو بی‌بی‌سی 1 و کانال 5 پیشی گرفته است. TikTok همچنین به 20 درصد افراد 18 تا 24 ساله می‌رسد. در بازارهای جهانی مخصوصا برای اخبار

با تغییر درک ما از اکوسیستم آنلاین خود از یک اکوسیستم رسانه های اجتماعی به یک رسانه الگوریتمی، انواع محتوایی که توسط الگوریتم های پلت فرم تقویت می شوند به طور فزاینده ای برای ارائه دهندگان اخبار وجود خواهند داشت. در عصر رسانه های اجتماعی، تعداد فالوورها همه چیز بود و مخاطبان به طور خودکار حساب های رسانه های سنتی را که از روی عادت شنیده بودند جستجو می کردند و دنبال می کردند. اکنون به محتوا اجازه می‌دهیم که توسط پلتفرمی که از عادت‌های ما و مجموعه جذاب‌ترین ویدیوهای آن تغذیه می‌کند، به ما بیاید. اگر رسانه‌های خبری تمایلی به ایجاد محتوایی نداشته باشند که با سازندگان خبر خبره رقابت کند، ویدیوهای آنها به سادگی ظاهر نمی‌شوند.

اسپهار گفت: «فکر می‌کنم این دعوا است که برای هر دو جا باز شود. “تحقیق و روزنامه نگاری پویا، خوب آموزش دیده اهالی رسانه سنتی، و ارائه پویا و منظم داستان ها توسط شخصیت های TikTok.”

“ما به هر دو نیاز داریم.”

منبع: https://mashable.com/article/tiktok-news-publishers