اتحادیه اروپا همچنین به متا در مورد محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست که جنگ اسرائیل و حماس را هدف قرار می دهد، هشدار می دهد

اتحادیه اروپا هشدار خود را در مورد محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست با هدف قرار دادن جنگ بین اسرائیل و حماس که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود به متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام تعمیم داده است.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی، دیروز نامه ای فوری به ایلان ماسک، مالک خطرناک در پی حملات غافلگیرانه روز شنبه به اسرائیل توسط تروریست های حماس مستقر در نوار غزه منتشر کرد.

نامه ای از برتون به مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا، که او نیز آن را به اشتراک می گذارد از طریق یک نشریه در عمومی شد، لحن اضطراری کمی نسبت به پیام دیروز به ماسک دارد. اما این غول رسانه اجتماعی همچنین 24 ساعت فرصت دارد تا به نگرانی های اتحادیه اروپا در مورد خطرات مشابهی از محتوا پاسخ دهد.

کمیسر اتحادیه اروپا می نویسد: به دنبال حملات تروریستی حماس علیه اسرائیل، ما شاهد موجی از مطالب غیرقانونی و اطلاعات نادرست هستیم که از طریق پلتفرم های خاصی در اتحادیه اروپا منتشر می شود. من از شما می‌خواهم که برای اطمینان از رعایت دقیق قوانین DSA (قانون خدمات دیجیتال) در مورد شرایط خدمات، در مورد الزام اقدام سریع، جدی و عینی پس از اطلاع‌رسانی‌های محتوای غیرقانونی در اتحادیه اروپا، بسیار هوشیار باشید. نیاز به اقدامات کاهشی متناسب و موثر.

من از شما می‌خواهم که مطمئن شوید سیستم‌هایتان کارآمد هستند. ناگفته نماند که من همچنین از شما انتظار دارم که با مقامات مجری قانون مربوطه و یوروپل در تماس باشید و اطمینان حاصل کنید که به هر درخواستی به سرعت پاسخ می دهید.

با متا تماس گرفته شد تا به هشدار برتون پاسخ دهد و از او بپرسد که چه اقداماتی انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که می تواند به طور موثر به خطرات محتوای مربوط به رویدادهای خشونت آمیز در اسرائیل و غزه پاسخ دهد، اما در زمان نوشتن این مقاله، او این کار را نکرده بود. پاسخ داد.

  39 بهترین معاملات آمازون برای شروع جمعه سیاه 2023

ما همچنین با کمیسیون تماس گرفتیم تا از آنها بپرسیم که آیا آنها نگرانی‌هایی در ارتباط با سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارند یا خیر.

از زمان حملات خونین روز شنبه، ویدئوهای گرافیکی در پلتفرم های متا آپلود شده است. در یک گزارش تلویزیونی اسرائیل که در … کلیپی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده استیک زن توضیح داده است که چگونه او و خانواده اش پس از گرفتن فیلمی از جسد او با تلفن خود و آپلود آن در حساب کاربری خود در فیس بوک، متوجه شدند که مادربزرگش توسط تروریست های حماس به قتل رسیده است.

نگاهی به اطلاعات نادرست انتخاباتی

نامه این بلوک به متا تنها بر خطرات ناشی از جنگ بین اسرائیل و حماس متمرکز نیست. همچنین نشان می دهد که کمیسیون نگران است که متا به اندازه کافی برای مبارزه با اطلاعات نادرست که انتخابات اروپا را هدف قرار می دهد، انجام نمی دهد.

“من شخصاً در جلسه ما در سانفرانسیسکو در ماه ژوئن به شما توجه کردم که متا باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد تا با DSA مطابقت داشته باشد و این موضوع به طور گسترده در تست استرس انجام شده توسط تیم های ما در ماه جولای مورد توجه قرار گرفت. برتون می نویسد. با این حال، در حالی که ما به اقدامات متا برای افزایش اقدامات کاهشی در آستانه انتخابات اخیر در اسلواکی – مانند افزایش همکاری با مقامات مستقل، بهبود زمان پاسخگویی و افزایش راستی‌آزمایی حقایق اشاره کردیم – همچنین از این موضوع مطلع شده‌ایم. گزارش‌هایی از تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی و دستکاری شده که در پلتفرم‌های شما در حال گردش است و برخی از آنها هنوز به صورت آنلاین ظاهر می‌شوند.

  محققان یک گام به درمان mRNA استنشاقی برای سرطان ریه نزدیک‌تر شده‌اند

وی افزود: «به شما یادآوری می‌کنم که DSA ایجاب می‌کند که خطر تقویت تصاویر و حقایق نادرست و دستکاری شده تولید شده با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات، در چارچوب اقدامات کاهشی به‌شدت جدی گرفته شود». – “بدون تاخیر” – و حاوی “جزئیات اقداماتی که برای کاهش این دیپ فیک ها انجام داده اید، همچنین با توجه به انتخابات آتی در لهستان، هلند، لیتوانی، بلژیک، کرواسی، رومانی و اتریش و همچنین انتخابات پارلمان اروپا.”

DSA، یک مقررات پاناروپایی متمرکز بر تعدیل محتوا، سخت‌ترین تعهدات و کنترل‌های حاکمیتی را برای پلتفرم‌های بزرگ (به اصطلاح پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ یا VLOP) اعمال می‌کند – که ۱۹ مورد از آن‌ها در آوریل گذشته توسط کمیسیون تعیین شد، از جمله متا. فیس بوک و اینستاگرام متعلق به فیس بوک – با الزامات اضافی برای ارزیابی و کاهش خطرات سیستمیک مربوط به استفاده از الگوریتم ها و هوش مصنوعی. این بدان معنی است که VLOP ها باید در شناسایی و کاهش خطرات سیستمیک مانند اطلاعات نادرست سیاسی، فعال باشند، علاوه بر این، به سرعت در مورد گزارش های محتوای غیرقانونی مانند تروریسم عمل کنند.

تحریم‌ها برای نقض اثبات‌شده رژیم شامل جریمه‌هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی است – که در مورد متا، می‌تواند به معنای جریمه میلیاردی باشد.

دیپ‌فیک‌های سیاسی به نگرانی خاصی برای کمیسیون تبدیل شده‌اند، زیرا تحولات در هوش مصنوعی تولیدی، تولید این نوع اطلاعات نادرست را ارزان‌تر و آسان‌تر کرده است. ماه گذشته، این بلوک اعلام کرد که با غول هوش مصنوعی OpenAI برای بحث در مورد این موضوع ملاقات خواهد کرد. اما نقشی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در انتشار سریع و گسترده این نوع جعل‌ها ایفا کنند نیز به وضوح در رادار اتحادیه اروپا قرار دارد.

  متا به کاربران اروپایی اجازه می دهد پیوند اینستاگرام، فیس بوک و مسنجر را قطع کنند

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/11/meta-dsa-warning/