گوگل سالانه 20 میلیارد دلار برای تولید آیفون به اپل پرداخت می کند

همه ما می دانیم که گوگل و اپل در بسیاری از زمینه ها به خصوص iOS و اندروید با هم رقابت می کنند، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شرکت ها به طور مستقیم به بهبود ترازنامه خود کمک می کنند. از گزارش‌های قبلی می‌دانیم که گوگل به اپل پول می‌دهد تا موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون‌ها باشد، اما اکنون گزارش جدیدی می‌گوید که غول موتور جستجو پول بیشتری به کوپرتینوها می‌دهد.

بر اساس آنچه در گزارش The Register با استناد به گزارش شرکت تحلیلی Bernstein آمده است، گوگل سالانه بین 18 تا 20 میلیارد دلار این برای اپل هزینه دارد که “موتور جستجوی اصلی آیفون” باقی بماند. این قرارداد در چارچوب قرارداد خدمات اطلاعاتی (ISA) بین اپل و گوگل منعقد شد که وزارت دادگستری در دادگاه در حال بررسی آن است.

درآمد تبلیغات گوگل و اپل در سال 2022

همچنین در ادامه این گزارش اشاره شده است که دادگاه فدرال ممکن است حکمی علیه گوگل صادر کند و در نتیجه غول فناوری را مجبور به فسخ قرارداد با اپل کند. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که این هزینه 14 تا 16 درصد از سود سالانه اپل را تشکیل می دهد. گوگل همچنین در گزارش های مالی خود اعلام کرده است که ۲۲ درصد از کل درآمدهای تبلیغاتی خود را بابت هزینه های جذب بازدیدکننده پرداخت می کند. گفته می شود از این 22 درصد، اپل 40 درصد (8.8 درصد از کل درآمد تبلیغات گوگل) را به دست خواهد آورد.

گوگل در سال گذشته 222.47 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت، در حالی که انتظار می رود درآمد اپل در سال 2022 به 19.5 میلیارد دلار برسد.

  فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود

اگرچه در این گزارش به نقل از منابع خارجی آمده است که اپل سالانه بین 18 تا 20 میلیارد دلار از گوگل دریافت می کند، وزارت دادگستری معتقد است که این سازنده غول پیکر آیفون حدود 18 تا 20 میلیارد دلار دریافت می کند. 10 میلیارد دلار او از برگزاری این ISA درآمد کسب می کند.

اگر دادگاه فدرال علیه گوگل حکم کند و شرکت را مجبور به فسخ ISA کند، اپل این فرصت را خواهد داشت که از موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ مایکروسافت در آیفون استفاده کند یا موتور جستجوی خود را راه اندازی کند.

در همین راستا، ادی کیو، مدیر ارشد اپل و رئیس بخش خدمات این شرکت، اخیراً در جریان محاکمه این شرکت در یک پرونده ضد تراست بین ایالات متحده، از انتخاب خود به عنوان موتور جستجوی پیش فرض آیفون دفاع کرد. وزارت دادگستری و گوگل

منبع: https://digiato.com/finance-investment/google-paying-apple-iphone-search