فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود

در 25 آوریل 2002، زمانی که فضاپیمای مارکوپولو و ماژول مسافری سه نفره آن در ساعت 12:26 به وقت محلی از بایکونور قزاقستان بلند شدند، یک فضانورد ایتالیایی از آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شد.

فضانورد ایتالیایی روبرتو وتوری، خلبان آزمایشی سابق نیروی هوایی ایتالیا، همکار او یوری گیدزنکو، فرمانده ماموریت و همکار فضانورد مارک شاتل وورث، اولین آفریقای جنوبی در فضا، دو روز بعد در 27 آوریل به ایستگاه فضایی رسیدند. به خوبی تثبیت شده است

فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله حدود 400 کیلومتری از سطح زمین رسیدند و وظیفه اصلی این ماموریت که تحویل فضاپیمای جدید سایوز بود را انجام دادند.

برای مسافران، ضروری است که “قایق نجات” سایوز در صورت تخلیه اضطراری در شرایط عالی باقی بماند. بنابراین، ماموریت های منظم مارکوپولو برای جایگزینی فضاپیماهای قدیمی سایوز با فضاپیماهای جدیدتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فضانورد ایتالیایی

وتوری اولین فضانورد ایتالیایی بود که با فضاپیمای روسی سایوز پرواز کرد. او همچنین سومین فضانورد اروپایی بود که از ایستگاه فضایی بازدید کرد. او در طول هشت روز اقامت خود با مسافران ایستگاه، بر چهار آزمایش اروپایی نظارت داشت.

این آزمایش ها به نیروهای دخیل در حرکت، ریزگرانش و تأثیر ذرات کیهانی بر انسان در طول ماموریت های طولانی پرداختند. آنها همچنین لباس های تازه تولید شده را ارزیابی کردند و یک دستگاه فشار خون را آزمایش کردند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/esa-astronaut-was-launched-to-the-iss

  آینده دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ شارا شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران