اولین جشن روز جنگ ستارگان برگزار شد!

در 4 می 2011، اولین جشن سازمان یافته روز جنگ ستارگان در تورنتو برگزار شد. تاریخ این مناسبت بدون هیچ دلیلی انتخاب شده است. به جز صدای “چهارم” مانند “ممکن است نیرو با تو باشد” یا “ممکن است نیرو با تو باشد”.

طرفداران جنگ ستارگان حداقل از سال 1979 از این جناس استفاده می کنند. اما آغاز آن به زمانی برمی گردد که مارگارت تاچر به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا در 4 می 1979 روی کار آمد و روزنامه لندن ایونینگ نیوز با یک آگهی در صفحه اول به او تبریک گفت.

این عبارت همچنین در پارلمان بریتانیا در جریان بحث دفاعی در 4 مه 1994 مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت از طریق گروه های هواداران جنگ ستارگان در رسانه های اجتماعی محبوب شد.

در اولین جشن تجاری جنگ ستارگان، سینمای زیرزمینی تورنتو برخی از فیلم های خود را به نمایش گذاشت. جنگ ستارگان به کارگردانی جورج لوکاس یکی از موفق ترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینماست که فروش شگفت انگیزی در گیشه به دست آورده است.

جنگ ستارگان

پس از اینکه این فیلم طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان پیدا کرد، کتاب‌ها، کمیک‌ها، بازی‌های ویدیویی، اسباب‌بازی‌ها، کارتون‌ها و بسیاری دیگر از محصولات تجاری از سری جنگ ستارگان الهام گرفتند.

جشن 4 مه شامل مسابقات لباس و بازی های جنگ ستارگان بود. این مهمانی هر سال بزرگتر می شود. هم اکنون برنامه های سرگرمی و رویدادهای ویژه در پارک های دیزنی لند در آناهیم، ​​اورلاندو، پاریس، شانگهای، هنگ کنگ و توکیو برگزار می شود و این شرکت تمامی فیلم های این مجموعه را از شبکه های تلویزیونی خود پخش می کند.

جنگ ستارگان

حتی فضانوردان ایستگاه فضایی در سال 2015 با تماشای فیلمی در مدار این روز را جشن گرفتند.

  Threads نتایج جستجو را در زمان واقعی آزمایش می کند

منبع: https://digiato.com/astronomy/star-wars-day-celebrated