استقبال خوب از هوش مصنوعی توسط فیلمسازان. دومین جشنواره باند

شرکت باند، در سال 2023 جشنواره فیلم هوش مصنوعی حدود 300 فیلم کوتاه تولید شده با این تکنیک حضور داشتند. این جشنواره امسال برگزار شد و بیش از 3000 فیلم کوتاه درباره هوش مصنوعی در آن شرکت کردند. مانند سال گذشته، امسال نیز یکی از محورهای بحث در این جشنواره هوش مصنوعی بود که در چند سال گذشته اعتصاباتی را در سرتاسر هالیوود به همراه داشته است و این بار سینماگران از قابلیت های این فناوری و همچنین تاثیر آن صحبت کردند. پذیرش توسط دیگران

پل تریلو، فیلمساز هوش مصنوعی که در این جشنواره حضور داشت، می گوید:

حقیقت این است که در میان همکاران من، افراد زیادی وجود دارند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، اما آنها دوست ندارند به آن اعتراف کنند.

جوئل کوهارا، انیماتور برنده جایزه امی نیز در این جشنواره حضور داشت و می‌گوید که هر زمان پست اینستاگرامی جدیدی درباره هوش مصنوعی می‌گذاشت، با انبوهی از ایموجی‌های زشت مواجه می‌شد.

قابلیت های هوش مصنوعی برای فیلمسازان

سپس دانا هریس بردسون، سردبیر IndieWire از اعضای هیئت مدیره جشنواره پرسید که فکر می کنند هوش مصنوعی برای فیلمسازی که نمی توانند بدون آن زندگی کنند، چه کاری انجام می دهد. بیشتر پاسخ های داده شده مربوط به روند ساخت فیلم است. به عنوان مثال، آنها اشاره کردند که با استفاده از هوش مصنوعی، می توانند به طور مداوم ایده های جدیدی را پیاده سازی کنند که در غیر این صورت انجام آنها پرهزینه و زمان بر است.

در پاسخ به این سوال، تریلو گفت که ترجیح می دهد “به چیزهای عجیب و غریب تکیه کند” و به موزیک ویدیویی توسط Washed Out اشاره کرد که کاملاً با استفاده از هوش مصنوعی OpenAI Sora تولید شده است. او گفت که پروژه هایی که سعی می کنند بیش از حد به واقعیت نزدیک شوند، خیلی خسته کننده هستند، به همین دلیل است که او ترجیح می دهد چیزهایی پیدا کند که شبیه هیچ چیز دیگری نیستند.

  فضاپیمای سایوز 17 به زمین باز می گردد

در این جشنواره 10 فیلم کوتاه تولید شده با هوش مصنوعی نیز به نمایش درآمد. برنده اصلی فیلم Get Me Out است، یک فیلم لایو اکشن درباره مردی که با شیاطین درونی خود مبارزه می کند.

کوهارا در نهایت از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری یاد کرد که افراد با استعداد می توانند از آن استفاده کنند: “من فکر می کنم اضطراب و ترس زیادی (در مورد هوش مصنوعی) وجود دارد و این یکی از دلایلی است که من می خواستم از این ابزار استفاده کنم.”

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-film-festival-runway-filmmakers-experimenting