ادعاهای اپل در مورد بی طرفی کربن گمراه کننده است

ادعاها سیب در زمینه کاهش مصرف کربن این موضوع توسط گروه های زیست محیطی اروپایی و ناظران بازار مصرف مورد انتقاد قرار گرفته است خیالی او تشخیص داده شد

اپل واچ سری 9 سپتامبر گذشته معرفی شد و غول فناوری آن را اولین محصول «کربن خنثی» نامید. با این حال، یک سازمان تحقیقات محیط زیست چینی به سرعت از آن انتقاد کرد. اکنون اپل با مخالفت بیشتری از سوی گروه های اروپایی مواجه است.

مونیک جنس، مدیر کل سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) به فایننشال تایمز گفت:

“ادعاهای کاهش کربن از نظر علمی نادرست است و مصرف کنندگان را گمراه می کند.” تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای ممنوعیت این ادعاها بازار را از شر چنین پیام های نادرستی خلاص می کند و اپل واچ نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.”

گونز به توافقی که در ماه سپتامبر بین پارلمان و شورای اروپا با هدف ممنوعیت “تبلیغات گمراه کننده” حاصل شد، اشاره می کند. بنابراین ادعای حرکت به سمت حفاظت از محیط زیست با خرید اعتبار کربن (کاری که اپل انجام می دهد و مخالفان زیادی دارد) دیگر جایز نخواهد بود. با وجود توافق، قطعنامه هنوز در اروپا به قانون تبدیل نشده است.

ژیل دی فرانس، از شرکت زیست محیطی Carbon Market Watch، همچنین گفت که تبلیغات چنین آماری “مصرف کنندگان را گمراه می کند و این تصور را ایجاد می کند که خرید ساعت هیچ تاثیر مضری بر آب و هوا ندارد.” وی همچنین از این سیاست ها به عنوان یک ترفند حسابداری یاد کرد.

پاسخ اپل به این اتهامات

در مقابل، اپل تلاش های خود را برای تولید محصولات به اصطلاح خنثی کربن به عنوان “شواهد یکی از جسورانه ترین تعهدات اقلیمی صنعت” می بیند و به فایننشال تایمز گفت:

برای دستیابی به اهداف جهانی آب و هوا، ما باید سریعتر حرکت کنیم تا انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و در حفاظت از محیط زیست و ترسیب کربن سرمایه گذاری کنیم.

غول آیفون اوایل سال جاری وعده داد که می خواهد انتشار کربن همه محصولاتش را تا سال 2030 به صفر برساند. برای رسیدن به این هدف، اپل قصد دارد با 250 تامین کننده در 28 کشور همکاری کند تا به منابع انرژی سبز روی بیاورد.

  بهترین فیلم های مافیایی | ۲۵ فیلم برتر گانگستری تا سال ۲۰۲۳

منبع: https://digiato.com/energy/apples-carbon-neutral-claims-are-misleading-say-eu-groups