ارزش بازار انویدیا به لطف تراشه های هوش مصنوعی از ارزش بازار آمازون بیشتر است

ارزش بازار انویدیا برای اولین بار از سال 2002 از آمازون پیشی گرفت زیرا تقاضا برای تراشه هایی که می توانند هوش مصنوعی پیشرفته را تقویت کنند و تمرکز سرمایه گذاران بر روی شرکت هایی که تراشه های هوش مصنوعی را توسعه می دهند، افزایش یافته است.

ارزش سهام انویدیا دیروز به 721.28 دلار به ازای هر سهم بسته شد که ارزش بازار این شرکت را به 1.78 تریلیون دلار رساند که از ارزش 1.75 تریلیون دلاری آمازون پیشی گرفت. انویدیا نیز روز دوشنبه برای چند ساعت از آمازون پیشی گرفت، اما این اولین بار از سال 2002 است که انویدیا پس از بسته شدن بازار از آمازون پیشی گرفته است.

ارزش بازار انویدیا برای اولین بار در 22 سال گذشته از آمازون پیشی گرفت

محصولات اصلی انویدیا در سال 2002 کارت های گرافیکی برای رایانه های بازی بودند. سهام انویدیا در 12 ماه گذشته بیش از 246 درصد افزایش یافته است. با افزایش تقاضا برای تراشه های سرور هوش مصنوعی، این شرکت توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد.

البته باید گفت که آمازون نیز در بازار فعالیت می کند. گزارش درآمد این شرکت که در اول فوریه منتشر شد نشان می دهد که آمازون پس از اخراج 27000 کارمند، توانسته با کاهش هزینه ها به موفقیت مالی دست یابد. سهام آمازون در 12 ماه گذشته حدود 78 درصد افزایش یافته است. با این حال، شرایط فعلی نشان می دهد که تغییراتی در بین با ارزش ترین شرکت های جهان در حال رخ دادن است.

به عنوان مثال، در ماه ژانویه، مایکروسافت از اپل پیشی گرفت و با ارزش بازار به با ارزش ترین شرکت آمریکایی تبدیل شد. Nvidia درآمد سه ماهه خود را در 21 فوریه اعلام می کند. تحلیلگران انتظار دارند نرخ رشد سالانه 118 درصد باشد.

  ناسا مطالعات مربوط به ماموریت خود در مریخ را به شرکت های خصوصی برون سپاری می کند

چند روز پیش، انویدیا سازنده تراشه آمریکایی به اندازه کل بازار سهام چین ارزش داشت. ارزش بازار انویدیا، غول تولید تراشه ایالات متحده، به لطف هوش مصنوعی از ابتدای سال 2023 تقریباً چهار برابر شده است.

گزارش مالی انویدیا از رشد 101 درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه سوم سال 2023 و رشد 206 درصدی درآمد در سه ماهه چهارم سال گذشته خبر داد. مایکل هارنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک آمریکا، می گوید که ارزش انویدیا طی دو ماه گذشته 600 میلیارد دلار رشد کرده و به 1.7 تریلیون دلار رسیده است که معادل ارزش کل بازار سهام چین در هنگ کنگ است. بورس اوراق بهادار هنگ کنگ

منبع: https://digiato.com/finance-investment/nvidia-market-cap-passes-amazon-on-strength-of-ai