ارزش بازار متا به 1 تریلیون دلار نزدیک می شود

متا سال 2024 را بسیار خوب آغاز کرده است. سهام این شرکت پس از افزایش 200 درصدی قیمت در سال 2023 اکنون به مرز 1 تریلیون دلار نزدیک شده است. طبق آخرین برآوردها، ارزش بازار فعلی متا 966.60 میلیارد دلار یعنی 33.4 میلیارد دلار با هدف 1 تریلیون دلاری فاصله دارد.

همانطور که Insider توضیح می دهد، اگر ارزش متا به 1 تریلیون دلار برسد، به جمع غول های فناوری دیگر از جمله مایکروسافت، اپل، آلفابت، آمازون و انویدیا خواهد پیوست که در حال حاضر دارای ارزش بازار 1 تریلیون دلار یا بیشتر هستند. مایکروسافت در حال حاضر با ارزش بازار 2.93 تریلیون دلاری پیشتاز این صنعت است.

البته متا قبلاً به این موفقیت دست یافته است. ارزش این غول فناوری آخرین بار در ژوئن 2021 از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرد. همچنین، در 7 سپتامبر همان سال، سهام متا به بالاترین رقم تاریخ 1.08 تریلیون دلار رسید.

با این حال، مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، متا نیز پس از کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات فناوری به دنبال کاهش محدودیت‌های حرکتی مرتبط با ویروس کرونا، با چالش‌های شدیدی مواجه شده است. در فوریه 2022، متا پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم که نشان می داد تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک برای اولین بار در تاریخ کاهش می یابد، بزرگترین ضرر یک روزه خود را در تاریخ شرکت های ایالات متحده متحمل شد.

برای کاهش هزینه ها و چالش ها، متا 11000 نفر را در نوامبر 2022 اخراج کرد و وعده داد که سال 2023 “سال کارآمدی” خواهد بود. به نظر می رسد تلاش های این شرکت نتیجه داده است. در سه ماهه سوم سال 2023، متا سود بسیار خوبی را گزارش کرد که بیش از برآوردهای تحلیلگران بود.

  با ثروتمندترین زوج های دنیای فوتبال آشنا شوید

منبع: https://digiato.com/finance-investment/meta-share-price-market-cap-trillion-zuckerberg-year-of-efficiency