اندروید 14 احتمالا فردا 12 اکتبر منتشر می شود

گوگل چند ماه پیش اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد و از آن زمان تاکنون چندین نسخه بتا دیگر این سیستم عامل منتشر شده است. حالا ظاهرا گوگل می خواهد فردا همزمان با مراسم رونمایی از سری پیکسل 8، نسخه پایدار اندروید 14 را عرضه کند.

در حالی که انتظار داشتیم نسخه پایدار اندروید 14 چند روز پیش بیاید، اما گزارش جدید می گوید فردا این سیستم عامل عرضه می شود. اپراتور کانادایی Telus گفته بود که گوشی‌های پیکسل آپدیت اندروید 14 را در تاریخ 4 اکتبر (12 مهرماه) دریافت خواهند کرد. طبیعتاً تلوس پس از گزارش رسانه ها این اطلاعات را حذف کرد.

امکان انتشار نسخه پایدار اندروید 14 در تاریخ 12 اکتبر

اگرچه گوگل هنوز به طور رسمی از انتشار نسخه پایدار اندروید 14 در تاریخ 12 اکتبر خبر نداده است، اما به احتمال زیاد اطلاعات تلوس درست است و فردا این سیستم عامل می رسد.

اندروید 14

گوگل فردا در رویداد Made by Google از گوشی های سری Pixel 8 در کنار Pixel Watch 2 رونمایی خواهد کرد. این گوشی های هوشمند با سیستم عامل پیش فرض اندروید 14 روانه بازار خواهند شد.بر اساس برخی شایعات، گوگل می خواهد به مدت 7 سال از این دستگاه ها پشتیبانی نرم افزاری کند.

اگر گوگل از فردا عرضه نسخه پایدار اندروید 14 را برای گوشی های پیکسل آغاز کند، برخی از گوشی های پرچمدار و رده بالای دیگر شرکت ها تا پایان سال جاری این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.

در حالی که برخی شایعات از عرضه نسخه پایدار Samsung One UI 6.0 همزمان با نسخه پایدار اندروید 14 توسط گوگل خبر داده بودند، اکنون شایعه جدیدی می گوید که این رابط کاربری در پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود. One UI 6.0 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 است و برای تعداد زیادی از گوشی های سامسونگ عرضه خواهد شد. شرکت‌های دیگری مانند شیائومی و وان پلاس احتمالاً امسال اندروید 14 را برای گوشی‌های خود عرضه خواهند کرد.

  AMD از سری پردازنده های Ryzen 8000G رونمایی کرد

منبع: https://digiato.com/app/google-android-14-launch-tomorrow