اندروید 14 به زودی پشتیبانی از رمزهای عبور را برای برنامه ها آسان تر می کند

رمز عبور می تواند جایگزین رمزهای عبور سنتی با روش های احراز هویت دستگاه شما شود. به این ترتیب می توانید به سادگی با فعال ، Face ID در آیفون، حسگر اثر انگشت گوشی اندرویدی خود یا با Windows Hello در رایانه شخصی وارد جیمیل، پی پال یا iCloud شوید.

بر اساس فناوری WebAuthn (یا Web Authentication)، هنگام ایجاد رمز عبور، دو کلید متفاوت ایجاد می‌شود: یک کلید ذخیره شده توسط وب‌سایت یا سرویسی که حساب شما در آن است و یک کلید خصوصی که در دستگاهی که استفاده می‌کنید ذخیره می‌شود. برای تأیید اعتبار خود از آن استفاده می‌کنید. هویت.

البته، اگر کلیدهای عبور در دستگاه شما ذخیره شوند، در صورت شکستن یا گم شدن چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجایی که کلیدهای عبور در چندین دستگاه کار می کنند، ممکن است یک نسخه پشتیبان داشته باشید. بسیاری از سرویس‌هایی که از گذرواژه‌ها پشتیبانی می‌کنند نیز با شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما یا با یک کلید امنیتی سخت‌افزاری، در صورت داشتن یکی، دوباره احراز هویت می‌شوند.

مخازن رمز عبور اپل و گوگل در حال حاضر از کلیدهای عبور پشتیبانی می کنند، مانند مدیران رمز عبور مانند 1Password و Dashlane. 1Password همچنین یک سرویس فهرست دایرکتوری آنلاین ایجاد کرد که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از رمز عبور وارد شوند.

منبع: https://www.theverge.com/2023/10/29/23937095/android-14-passkey-support-credential-manager-api-third-party-apps

  سازمان ثبت اسناد با اولویت معاملات ملکی مجبور به صدور مجوز برای سکوهای غیردولتی شد.