سازمان ثبت اسناد با اولویت معاملات ملکی مجبور به صدور مجوز برای سکوهای غیردولتی شد.

نمایندگان شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کردند تا مجوز فعالیت سکوهای بخش غیردولتی را با اولویت معاملات ملکی صادر کند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی در جلسه عمومی امروز خود به ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی رسیدگی کردند. بر این اساس متن زیر به پایان ماده (11) این طرح الحاق می‌شود:

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متعهد است با رعایت قانون تسهیل در صدور پروانه های تجاری مصوب ۱۴۰۱ نسبت به صدور مجوز فعالیت سکو یا سکوهای بخش غیردولتی با اولویت معاملات ملکی اقدام کند. /2/5.”

بر اساس تصمیم مذکور، «سکوی موضوع این ماده باید دارای شناسنامه ملی اشخاص حقوقی باشد و بسترهای مذکور علاوه بر رعایت موارد مربوطه، هویت مشتریان و شاهدان را در صورت وجود به صورت الکترونیکی احراز کنند. قوانین.” و مقررات.” ایجاد بستر امن برای ارتباط صوتی و تصویری بین طرفین و شاهدان در صورت وجود و پاسخگویی به استعلام مراجع ذیصلاح قضایی و اداری به صورت الکترونیکی. پلتفرم ها، مطابق با قانون ملی مدیریت داده ها و اطلاعات.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز موظف است هر سه ماه یک بار گزارش اجرای این ماده شامل پاسخ به استعلام و پروانه های صادره را به کمیته ساختمان و کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ارائه کند.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/ssaa-to-issue-licence-for-real-estate-platforms

  سخنرانی نخست وزیر سابق پاکستان درباره هوش مصنوعی از داخل زندان!