اپیک گیمز به زودی فروشگاه بازی های iOS خود را در اتحادیه اروپا راه اندازی خواهد کرد

Epic Games یک قدم به افتتاح فروشگاه بازی های iOS خود در اتحادیه اروپا نزدیکتر شده است. اپیک گیمز اعلام کرد که دوباره یک حساب توسعه دهنده از اپل خریداری کرده است. این بدان معناست که Epic در نهایت می تواند به کاربران اروپایی امکان دانلود بازی محبوب Fortnite در آیفون را از طریق حساب توسعه دهنده خود و از طریق یک فروشگاه جدید ارائه دهد.

انتشارات اپیک گیمز X را به اشتراک بگذاریداین شرکت اعلام کرد که Fortnite در سال 2024 از طریق فروشگاه های iOS این شرکت در اروپا توزیع خواهد شد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که فروشگاه بازی و Fortnite را در ماه ژانویه به سیستم عامل iOS خواهد آورد، اما در آن زمان مشخص نبود که آیا اپل به آن کمک خواهد کرد یا خیر. این شرکت یک حساب توسعه دهنده در واقع با استفاده از این حساب توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خود را در پلتفرم های مختلف اپل توزیع کنند. حالا با این حساب Epic می تواند بازی های خود را روی پلتفرم های اپل منتشر کند.

Fortnite از طریق فروشگاه Epic Games بر روی iOS منتشر شده است

پس از کشمکش‌های فراوان بین Epic Games و اپل، Fortnite اکنون به لطف قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به iOS بازگشته است. بر اساس قوانین جدید، توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را به عنوان یک بار جانبی ارائه کنند و دیگر مجبور نیستند برنامه های خود را فقط از طریق اپ استور در دسترس کاربران قرار دهند. با این حال، برنامه‌هایی که توسط یک پلتفرم شخص ثالث ارائه می‌شوند باید توسط اپل تأیید شوند تا حاوی محتوای مخرب نباشند.

  تاکسی هوایی الکتریکی هیوندای سوپرنال S-A2 برای برخاستن در سال 2028 آماده می شود

تفاوت اصلی این دو شرکت به سال 2020 برمی گردد. در آن زمان اپیک گیمز از سیستم خود برای پرداخت های درون برنامه ای استفاده می کرد و اپل دیگر نمی توانست هزینه 30 درصدی را دریافت کند. این امر به ویژه برای Fortnite مهم است، جایی که بازیکنان پول زیادی را خرج می کنند.

منبع: https://digiato.com/app/epic-plans-to-launch-its-own-ios-storefront-in-the-eu-this-year