اکنون آهنگ ها را با Whisper جستجو کنید

برنامه YouTube Music Android یک قابلیت Hum to Search جدید دریافت کرده است که تقریباً مانند Shazam کار می کند. این ویژگی به شما امکان می دهد با سوت زدن، زمزمه ، ملودی یا پخش آهنگ، نام آهنگ را پیدا کنید.

The Verge گزارش می دهد که در YouTube Music، اکنون می توانید روی نماد شکل موج در کنار میکروفون (در گوشه سمت راست بالا) ضربه بزنید تا با وزوز ، آن، نام آهنگ را یاد بگیرید. این ویژگی همچنین می تواند آهنگ در حال پخش را به سرعت پیدا کند که می تواند رقیب جدی Shazam باشد.

ویژگی جدید YouTube Music برای یافتن آهنگ ها

ویژگی Hum to Search در YouTube Music به خوبی کار می کند و می تواند آهنگی را که می خوانید اگر خیلی قدیمی یا ناشناخته نباشد به سرعت حدس بزند. همچنین پس از یافتن آهنگ، این برنامه اطلاعات کامل آن مانند نام خواننده، نام آلبوم، سال انتشار و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

یوتیوب موزیک یک ماه پیش این قابلیت را به عنوان نسخه بتا به برخی از کاربران اندروید معرفی کرد، اما اکنون در نسخه 7.02 اندروید یوتیوب موزیک این قابلیت را به صورت آپدیت سمت سرور منتشر کرده است. البته پیش از این نیز گوگل پلی موزیک چنین قابلیتی را ارائه کرده بود و امکان دستیابی به چنین قابلیتی با اپلیکیشن بومی گوگل نیز وجود داشت. همچنین هنوز خبری از عرضه این قابلیت بر روی نسخه iOS منتشر نشده است.

قابلیت زمزمه یک آهنگ برای اولین بار در سال 2020 در جستجوی گوگل معرفی شد که خود بر اساس ویژگی Now Playing پیکسل است. سپس این ویژگی به YouTube نیز راه یافت. این ویژگی شگفت انگیز از هوش مصنوعی برای تطبیق صدای در حال پخش با موسیقی اصلی استفاده می کند.

  "True Detective: Night Country": ماجرای مارپیچ ها چیست؟

به طور کلی، گوگل قصد دارد کاربران را به YouTube Music منتقل کند و گوگل قبلاً اعلام کرده بود که برنامه Google Podcast را متوقف می کند و کاربران باید برای گوش دادن به پادکست ها به YouTube Music مراجعه کنند.

منبع: https://digiato.com/app/youtube-music-rolling-out-song-identification-with-hum-to-search-on-android