ایلان ماسک می گوید که بیمار انسانی کاشت مغزی را از Neuralink دریافت کرد

ایلان ماسک در مورد پلت فرم رسانه های اجتماعی روز دوشنبه، اولین بیمار انسانی یک ایمپلنت مغزی که توسط شرکت Neuralink ساخته شده بود دریافت کرد.

پس از سال ها تاخیر، Neuralink پس از دریافت تاییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده و کمیته اخلاق بیمارستان، شروع به جذب بیماران برای آزمایش بالینی در پاییز کرد. این شرکت در حال توسعه دستگاهی به نام رابط مغز و کامپیوتر است.

ماسک گفت که هدف نهایی Neuralink «دستیابی به همزیستی با هوش مصنوعی» است، اما در حال حاضر او با یک هدف بسیار ساده‌تر شروع کرده است: اجازه دادن به افراد فلج برای کنترل مکان‌نما یا صفحه کلید با مغزشان. در بروشوری در مورد این مطالعه، Neuralink می‌گوید که شرکت‌کنندگان مبتلا به کوادری پلژی یا فلج هر چهار اندام به دلیل آسیب نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و حداقل 22 سال سن را استخدام می‌کند. او انتظار دارد که این مطالعه شش سال طول بکشد.

این شرکت در بروشور خود می گوید که از یک ربات جراحی که ساخته است برای قرار دادن ایمپلنت در ناحیه ای از مغز که قصد حرکت را کنترل می کند، استفاده خواهد کرد. این دستگاه به اندازه سکه برای ضبط و انتقال بی سیم سیگنال های مغزی به برنامه ای که آن سیگنال ها را رمزگشایی می کند، طراحی شده است.

ماسک در پیام روز دوشنبه خود افزود که بیمار “به خوبی بهبود می یابد” و “نتایج اولیه نشان دهنده تشخیص نویدبخش اسپک های عصبی است.” اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا بدانیم آیا بیمار می تواند با موفقیت از ایمپلنت برای کنترل کامپیوتر یا دستگاه دیگری استفاده کند یا خیر. فرد باید پس از عمل بهبود یابد و آموزش استفاده از BCI ممکن است چندین هفته طول بکشد.

  اولین جت جنگنده بومی ترکیه چه قابلیت هایی دارد؟

بیمار Neuralink از اولین کسی است که BCI را دریافت می کند. به عنوان بخشی از مطالعات تحقیقاتی، چند ده نفر در سراسر جهان به این دستگاه ها مجهز شده اند. اولین مورد، مت ناگل، این کار را در سال 2004 انجام داد. در طول سال‌ها، این سیستم‌ها به افراد فلج اجازه می‌دهند تا بازی‌های ویدیویی انجام دهند، بازوهای رباتیک را حرکت دهند و فقط با استفاده از افکار خود ایمیل بنویسند.

تا همین اواخر، BCI ها به طور گسترده توسط آزمایشگاه های دانشگاهی مورد مطالعه قرار می گرفتند. آنها نیاز به نصب های حجیم با استفاده از کابل های ضخیم داشتند که استفاده از آنها را در خانه غیرعملی می کرد. سیستم Neuralink به صورت بی سیم طراحی شده است و فعالیت عصبی را از طریق بیش از 1000 الکترود پخش شده در 64 سیم ثبت می کند که هر کدام از یک موی انسان نازکتر است. متداول ترین دستگاه مورد استفاده در تحقیقات BCI، آرایه یوتا، از 100 الکترود ضبط می کند.

این شرکت همچنین با بحث و جدل مواجه شده است، به ویژه در مورد رفتار با حیوانات تحقیقاتی. یک تحقیق WIRED در سپتامبر به جزئیات چگونگی مرگ برخی از میمون‌های آن در نتیجه آزمایش‌های ایمپلنت مغزی این شرکت پرداخت. گزارش شده است که این شرکت تحت تحقیقات فدرال در رابطه با رفتارش با حیوانات است. و در این ماه، گزارش رویترز فاش کرد که Neuralink به دلیل نقض قوانین وزارت حمل و نقل ایالات متحده در مورد جابجایی مواد خطرناک جریمه شده است.

از زمان شروع Neuralink در سال 2016، تعداد انگشت شماری از شرکت ها برای تجاری سازی این سیستم ها ظهور کرده اند. رقیب، Synchron مستقر در نیویورک، نه تنها Neuralink را برای کاشت BCI خود در افراد شکست داد، بلکه نشان داد که دستگاه آن ایمن است و به بیماران فلج اجازه می دهد تا در وب بگردند و خرید و تراکنش انجام دهند. بانکداری آنلاین در خانه.

  اعلام تاریخ عرضه خودروهای وارداتی با سامانه یکپارچه خودرو

Neuralink مشخص نکرد که این کارآزمایی در کجا انجام می شود و چه تعداد بیمار را شامل می شود. این شرکت یک رجیستری بیمار راه اندازی کرده است تا به شرکت کنندگان بالقوه اطلاع دهد که آیا برای مطالعه واجد شرایط هستند یا خیر. در ClinicalTrials.gov، یک پایگاه داده مرکزی حاوی اطلاعات مربوط به مطالعات بالینی که توسط صنعت و سازمان های دولتی حمایت مالی یا حمایت می شود، ثبت نشده است.

در حال حاضر، تنها جزئیات موجود در مورد عملیات Neuralink از یک توییت از ماسک بدست می آید. اگرچه این ممکن است ادغام انسان ها با هوش مصنوعی را پیش نبرد، اما یک گام مهم برای یک دستگاه امیدوار کننده است.

منبع: https://www.wired.com/story/elon-musk-neuralink-human-patient-brain-implant/