اعلام تاریخ عرضه خودروهای وارداتی با سامانه یکپارچه خودرو

با گذشت نزدیک به یک سال از تصویب آیین نامه واردات خودرو، بالاخره شرایط برای فروش آنها فراهم شد. به گفته وزیر صمت. هفته آینده خودروهای وارداتی با سیستم سفارشی سازی یکپارچه عرضه می شوند.

شورای عالی رقابت همچنان قیمت خودروهای وارداتی را تعیین می کند. بر اساس اظهارات وزیر صامت، در ابتدای هفته آینده قیمت برخی از خودروهای خارجی مشخص و امکان عرضه آنها در سامانه یکپارچه فروش وجود دارد. البته در صورتی که در هفته آینده روند قیمت گذاری در شورای رقابت به پایان نرسد، خودروهای خارجی با تایید مراجع ذی صلاح، بر اساس محاسبات و بدون قیمت قطعی بر روی این پلت فرم مشترک به نمایش گذاشته می شوند.

هنوز جزئیات دقیقی از خودروهای وارد شده به سامانه یکپارچه اعلام نشده است. اما به گفته جناب وزیر صمت، خودروهای خارجی متعلق به برندها هستند چانگان، کیا، هیوندای، تویوتا، زوتی، هونگچی و باستیون کمتر از 20 هزار یورو آنها قیمت دارند و به تدریج در صفحه نمایش سیستم یکپارچه مطرح می شوند.

تاکنون بیش از 33 هزار متقاضی در طرح فروش خودروهای خارجی شرکت کرده اند که حدود 30 هزار نفر از آنها واجد شرایط هستند. این سامانه به زودی با طراحی جدید فعال می شود و اطلاعات خودرو شامل قیمت آنها (تایید یا تایید نشده) را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به احتمال زیاد موعد تحویل خودروهای وارداتی است اواخر آذر یا دی ماه امسال او هست

منبع: https://digiato.com/car-news/imported-cars-release-in-integrated-system

  کیا EV9 به عنوان خودروی سال 2024 انتخاب شد