اینتل متهم به افزایش غیرواقعی نتایج بنچمارک پردازنده های خود شده است

اگرچه استانداردها بسیار بحث برانگیز هستند و همیشه نمی توان عملکرد واقعی یک دستگاه را در برابر آنها اندازه گیری کرد، اما آنها ابزار مهمی در هر نوع ارزیابی کمی هستند. حتی بسیاری از شرکت ها بر اساس نتایج این معیارها تصمیم به سرمایه گذاری می کنند. اکنون SPEC (شرکت ارزیابی عملکرد استاندارد) این موضوع را اعلام کرده است شرکت اینتل در پردازنده‌های Xeon خود از یک کامپایلر استفاده می‌کند که نتایج بنچمارک خود را ارائه می‌کند 9 درصد او افزایش می یابد.

SPEC بیش از 2600 مورد از نتایج آزمایش خود را برای پردازنده‌های زئون که در سال‌های 2022 و 2023 از طریق معیار محبوب SPEC CPU 2017 انجام شده بود، باطل کرده است. پس از بررسی ها، این شرکت متوجه شد که اینتل از کامپایلرهایی استفاده می کند که به طور خاص عملکرد برخی از معیارها را افزایش می دهد.

به زبان ساده، SPEC اینتل را متهم می کند که به طور خاص کامپایلر را برای بهبود عملکرد بنچمارک خود بهینه سازی کرده است. به گفته این شرکت، کامپایلر سفارشی اینتل ممکن است نتایج تست SPEC را تا 9 درصد افزایش داده باشد.

SPEC CPU 2017 معیاری است که بیشتر برای سرورهای پیشرفته، مراکز داده و ایستگاه های کاری/ رایانه های شخصی استفاده می شود که عملکرد پردازنده را تحت بارهای کاری مختلف آزمایش می کند. عملکرد خوب در SPEC CPU 2017 نه تنها به سخت افزار، بلکه به نرم افزار نیز بستگی دارد. یکی از عوامل اصلی در بهبود جنبه برنامه نویسی استفاده از کامپایلر است که باعث می شود پردازنده بتواند کد نوشته شده را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

  روبات های انسان نما 1X اکنون می توانند چندین کار را با یک فرمان + ویدئو انجام دهند

نسخه های جدیدتر این کامپایلر در پردازنده های صنعتی Xeon و Emerald Rapids نسل پنجم استفاده می شود.

در حالی که بهینه سازی کامپایلرها برای بهبود عملکرد CPU منطقی است، ایجاد بهینه سازی های خاص معیار تقلب است. از سوی دیگر، SPEC متعهد است اطمینان حاصل کند که استانداردهایش عملکرد واقعی هر قطعه سخت افزاری را منعکس می کند.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/intel-accused-of-inflating-cpu-benchmark-results