باستان شناسان قدیمی ترین شواهد حضور انسان در اروپا را کشف کردند

در اعماق ذخایر معدنی در اوکراین، تکه‌هایی از سنگ‌ها کشف شد که به گفته دانشمندان، انسان‌های مستقیم هستند.انسان راست قامت) که نیای انسان امروزی به شمار می رود، زمانی از آنها به عنوان ابزار استفاده می کرد. یکی از این ابزارها نیز راهنمای اول است سکونت انسان اولیه که در اروپا به این موضوع اشاره شده است.

اندی هریس، باستان شناس در دانشگاه لاتروب استرالیا می گوید:

“قبلا تصور می شد که اجداد اولیه ما نمی توانند بدون کمک آتش یا ابزارهای سنگی پیچیده در عرض های جغرافیایی سرد شمالی زنده بمانند. با این حال، اکنون شواهد جدیدی از زندگی هومو ارکتوس در مناطق شمالی پیدا کرده ایم.”

تاریخ تکامل و توزیع انسان در سراسر جهان مانند یک پازل دشوار است. با این حال، در چند سال گذشته شواهدی به دست آمده است که ثابت می کند این روند ساده و خطی نبوده است و طبق این شواهد ممکن است مرد خردمند خیلی زودتر از آنچه ما فکر می کنیم در اروپا ظاهر شده باشد.

زمان حضور انسان اولیه در اروپا

تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که هومو ارکتوس 1.4 میلیون سال پیش در اروپا وجود داشته و 1.8 میلیون سال پیش از آسیا به این قاره مهاجرت کرده است. قابل ذکر است که قدیمی ترین فسیل شناخته شده هومو ارکتوس به دو میلیون سال پیش باز می گردد و در آفریقای جنوبی پیدا شده است.

نقشه زیر که توسط این تیم طراحی شده است، تاریخچه مهاجرت هومو ارکتوس را بر اساس نتایج این تحقیق نشان می دهد:

در محوطه باستانی Korolevu در اوکراین، لایه هایی به عمق 14 متر وجود دارد که در طول زمان انباشته شده اند و هزاران اثر باستانی با قدمت هزاران سال را کشف کرده اند. البته هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم، اما به گفته محققان این تحقیق گامی در مسیر درست است.

  رابطه ،، مواد مخدر و هوش مصنوعی میکی ماوس

نتایج تحقیق حاضر در مجله Nature منتشر شد.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/archaeologists-just-uncovered-the-oldest-evidence-of-humans-in-europe