برخی از فراخوان خودروهای الکتریکی جدی هستند، برخی دیگر کمتر. آنچه باید دانست

دریافت خبرهای بد در مورد وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید، هرگز خوب نیست، به خصوص در یک تیتر خبری پر سر و صدا. اما هر کسی که یک وسیله نقلیه الکتریکی داشته باشد احتمالاً تحت فراخوانی قرار گرفته است. اگر هنوز این اتفاق برای شما نیفتاده است، احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد.

از نظر آماری، خودروهای برقی بیشتر تحت تأثیر فراخوان قرار می گیرند. در برخی موارد، خودروهای الکتریکی توسط شرکت‌های جدید یا توسط شرکت‌هایی با استفاده از فناوری‌های جدید ساخته می‌شوند که چندین دهه پیشرفت نکرده‌اند، برخلاف آنچه در خودروهای احتراق داخلی می‌بینید.

اما این بدان معنا نیست که صاحبان خودروهای الکتریکی یا خریداران بالقوه باید وحشت کنند، حتی زمانی که شرکت‌هایی مانند تسلا تقریباً کل مجموعه خودروهای خود را در ایالات متحده به خاطر مسائلی مانند عملکرد یا اندازه خلبان خودکار فراخوان می‌کنند. پلیس نور هشدار می‌دهد.

آیا برای حل مشکل خودروی خود باید اقداماتی انجام دهید؟ کاملا. با این حال، در حالی که سرفصل ها می توانند ترسناک باشند، یادآوری ها لازم نیست. در اینجا آنچه شما باید در مورد فراخوان خودروهای الکتریکی بدانید در صورت مواجهه با آن آورده شده است.

اصول اولیه یادآوری خودرو

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده از اواخر دهه 1960 خودروها را فراخوان کرده است، اما همه فراخوان ها برابر نیستند. مهم‌ترین انواع آن‌هایی هستند که بر ایمنی خودرو تأثیر می‌گذارند، مانند مشکلات فرمان یا ترمز. در موارد شدید، اخطار «رانان نشوید» همراه با یادآوری صادر می‌شود. در چنین حالتی، گزینه های دیگر ممکن است شامل تعمیر در محل، یدک کشی به نمایندگی، یا تحویل و تحویل خودرو باشد.

  شماره جدید ماهنامه سلطه منتشر شد

اما اگر این اخطار گنجانده نشده باشد، معمولاً برای رفع مشکل، خودرو را به مرکز خدمات برانید.

Paul Waatti، مدیر تجزیه و تحلیل صنعت در شرکت تحقیقاتی خودرو AutoPacific، گفت که در حالی که اخیراً خودروهای برقی زیادی فراخوان شده است، لازم نیست آنقدر که ممکن است فکر کنید نگران باشید.

واتی گفت: «یادآوری… به طور خودکار مفهومی بسیار منفی دارد. “اغلب، خودروسازان مشکلاتی را پیش‌بینی می‌کنند یا فقط مطمئن می‌شوند که مشکلی وجود ندارد. برای برخی از آنها دلیل زیادی برای نگرانی وجود ندارد؛ ممکن است روی چیزی به سادگی یک تراشه کوچک که نیاز به تعویض دارد یا یک مشکل نرم‌افزاری عمل کند. “

برخی از مشکلات نرم افزاری فراخوان شده ممکن است از طریق یک به روز رسانی خارج از هوا حل شوند. برخی دیگر نیاز به مراجعه به یک مرکز خدمات برای تعمیر دارند که ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد.

واتی گفت: «به طور کلی، بیشتر فراخوان‌هایی که اخیراً دیده‌ایم واقعاً یک تهدید ایمنی نیست، بلکه باعث ناراحتی می‌شود».

بله، خودروهای برقی بیشتر مستعد فراخوان هستند

اگر صاحب خودروی برقی هستید و فکر می کنید متوجه یادآوری های زیادی شده اید که نوع وسیله نقلیه شما را هدف قرار می دهد، حق با شماست. چندین مطالعه داده نشان داده‌اند که اگرچه آنها تنها بخش کوچکی از تمام وسایل نقلیه در جاده‌ها را نشان می‌دهند، خودروهای برقی از نظر آماری احتمال بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند که مشکلات به یاد آوری دارند.

برخی از این فراخوان ها ممکن است به دلیل فناوری جدیدی باشد که لزوماً به رانندگی واقعی مربوط نمی شود: مواردی مانند سیستم سرگرمی یا طراحی جدید دستگیره در.

اما همیشه اینطور نیست. برخی از جدی‌ترین و پرمخاطب‌ترین فراخوان‌های خودروهای الکتریکی شامل همه شورلت بولت‌های جنرال موتورز، فراخوان 2000 سدان توسط Lucid و فراخوان خودروهای I-Pace توسط جگوار، علاوه بر فراخوان چراغ هشدار آن است. شما اینجا هستید.

  اپلیکیشن های Microsoft Office برای هدست های MetaQuest منتشر شده است

نحوه بررسی فراخوان خودروهای الکتریکی

هنگامی که فراخوانی رخ می دهد، خودروسازان موظفند مالکان را از مشکل مطلع کرده و راه حلی ارائه دهند. اگر این فراخوان مربوط به یک مسئله فوری و تهدید کننده زندگی باشد، غیر معمول نیست که خودروسازان مستقیماً از طریق تماس تلفنی یا پیام متنی با آنها تماس بگیرند.

اما اطلاع رسانی به مالکان خودرو در مورد فراخوان فرآیند کاملی نیست. آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها تغییر می‌کنند و ممکن است نتوان سریعاً با مالک تماس گرفت، به خصوص اگر خودرو دوباره فروخته شده باشد.

لازم نیست منتظر بمانید تا از فراخوان مطلع شوید تا متوجه شوید که آیا وسیله نقلیه شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه دارای یک پایگاه داده قابل جستجو از وسایل نقلیه، صندلی ماشین، لاستیک و تجهیزات است. فراخوان‌های بسیار اخیر ممکن است هنوز برای هر VIN یا شماره شناسایی خودرو در سایت جاری نباشد و خودروهای بین‌المللی و برخی خودروهای تولیدکنندگان فوق‌العاده لوکس یا تخصصی ممکن است در پایگاه داده فهرست نشده باشند. همچنین می توانید برنامه NHTSA SaferCar را جستجو کنید.

Consumer Reports یک ردیاب فراخوان خودرو دارد که نیاز به ثبت نام برای اشتراک CR دارد (یک ردیف رایگان وجود دارد). به سادگی مارک، مدل و سال خودروی خود را وارد کنید تا همه فراخوان های مربوطه ظاهر شوند. و وب‌سایت InsideEVs یک فید خبری با داستان‌هایی در مورد فراخوان‌های خودروهای الکتریکی و هیبریدی یا سایر مسائلی که احتمالاً مستلزم فراخوانی هستند، دارد، مانند مشکلات اخیر در پوشش چرخ‌های تسلا Cybertruck.

راه حل خود را دریافت کنید

با وجود اخبار و اطلاعیه های خودروسازان و NHTSA، تعداد شگفت انگیزی از خودروهای فراخوان شده هرگز تعمیر نمی شوند. بر اساس گزارش دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده و NHTSA، تنها حدود 69 درصد از وسایل نقلیه مسافربری فراخوان شده در سال 2018 در سال بعد تعمیر شدند.

  فیزیک تأیید می کند که دشمن دشمن شما واقعاً دوست شما است

گاهی اوقات ممکن است در تکمیل تمام تعمیرات موانعی وجود داشته باشد. ساده‌ترین رفع‌های فراخوان را می‌توان با یک وصله نرم‌افزاری که به وسیله نقلیه ارسال می‌شود، انجام داد. سایر رفع نرم افزارها ممکن است به سادگی نیاز به به روز رسانی فلش در مرکز خدمات داشته باشند.

با این حال، برخی از تعمیرات فیزیکی ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. و در برخی موارد، فراخوان اولیه ممکن است برای حل مشکل کافی نباشد، همانطور که به نظر می رسد در حال حاضر در برخی از خودروهای سری E فورد اتفاق می افتد.

توصیه ما؟ صبور و پیگیر باشید. از تعمیر خودروی فراخوان شده خود دست نکشید.

اگر فراخوانی شامل مشکلی باشد که قبلاً آن را برطرف کرده‌اید، معمولاً حق بازپرداخت وجه از سازنده خودرو را دارید. آنها یک رسید یا سایر اسناد تعمیر می خواهند.

اگرچه برخی از خودروسازان در حین بررسی راه‌حل‌ها، صدور فراخوان طولانی‌تری طول می‌کشد، اما این روزها بعید است که یک خودروساز آگاهانه از فراخوان برای یک مشکل ایمنی اجتناب کند، همانطور که در گذشته اتفاق افتاد. واتی گفت که انتشار سریعتر اطلاعات در بین مالکان خودرو، به ویژه دارندگان خودروهای برقی، به این معنی است که خودروسازان با تاخیر در فراخوان یا اجتناب از فراخوان، ریسک مسئولیت بیشتری را متحمل می شوند.

او گفت: «خودروسازان آموخته‌اند که اگر بخواهند آن‌ها را زیر فرش جارو کنند، در درازمدت گران‌تر خواهند بود.

منبع: https://www.cnet.com/roadshow/news/some-ev-recalls-are-serious-others-not-so-much-what-to-know/#ftag=CAD590a51e