بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 فاش شد. 46 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی

کار اسنپدراگون 8 نسل چهارم کوالکام این تراشه از طریق بنچمارک Geekbench 6 مورد آزمایش قرار گرفت و با توجه به نتایج آن، این تراشه در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بهتر از نسل قبلی خود یعنی Snapdragon 8 Gen 3 عمل کرد. همچنین با این تراشه به نظر می رسد کوالکام می تواند با تراشه M3 اپل رقابت کند.

بر اساس نتایجی که ارائه کرد جیک پانچ 6اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست تک هسته ای و چند هسته ای با توجه به نتایج 2845 و 10628 بنابراین در مقایسه با نسل سوم پردازنده اسنپدراگون 8 که در گلکسی اس 24 اولترا، تراشه جدید در تست چند هسته ای، 7249 امتیاز کسب کرد. 46 درصد سریعتر است.

یکی از دلایلی که چرا نسل چهارم اسنپدراگون 8 با وجود پیکربندی هسته‌ای «2+6» امتیاز بالایی به دست آورد، این است که شایعه شده است که چیپست فقط از هسته‌های عملکردی سفارشی فونیکس استفاده می‌کند. به نظر می رسد که مانند Dimensity 9300، نسل چهارم اسنپدراگون 8 هسته های کم مصرف را کنار گذاشته تا عملکرد را حتی در مصرف انرژی بالا بهبود بخشد.

البته ناگفته نماند که طبق شایعات، این تراشه بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد، بنابراین راندمان بهبود یافته این لیتوگرافی می تواند اثرات مضر حذف هسته های کارآمد را جبران کند.

اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقابل M3

طبق نتیجه تست Antutu در بالا، مک بوک پرو با تراشه M3 در تست تک هسته ای 2985 امتیاز و در تست چند هسته ای 10762 امتیاز کسب کرد. بنابراین، عملکرد تراشه‌های اپل، حداقل بر اساس داده‌های بنچمارک، به سختی از اسنپدراگون 8 نسل 4 فراتر می‌رود، و این نشان می‌دهد که تصمیم کوالکام برای استفاده از طراحی CPU سفارشی، حرکت درستی بوده است، حتی اگر مجبور باشد اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 را در یک قیمت ارائه کند. قیمت بالاتر از آن برای معرفی نسل قبلی خود.

  اندور در آخرین ماموریت خود STS-134 پرتاب شد

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/snapdragon-8-gen-4-geekbench-6-competes-with-apple-m3