به نظر می رسد عرضه تراشه هوش مصنوعی H20 انویدیا به چین به تعویق افتاده است

ماه گذشته گزارش شد که انویدیا ظاهرا به دنبال ساخت سه تراشه جدید هوش مصنوعی برای چین مانند H20 برای دور زدن تحریم ها است. اکنون ظاهراً این شرکت برنامه های خود را به دلیل نگرانی تولید کنندگان سرور به تعویق انداخته است.

ایالات متحده اخیراً دستور ممنوعیت صادرات پردازنده‌های گرافیکی مجهز به هوش مصنوعی انویدیا به چین را صادر کرده است، اما غول فناوری تصمیم گرفته است راه حل جدیدی بیابد و اعلام کرده است که حداقل سه پردازنده گرافیکی مجهز به هوش مصنوعی را برای بازار چین تولید خواهد کرد. H20 SXM و PCIe. L20 و PCIe L2. این تراشه ها از نظر پیکربندی ضعیف تر از چیپست های H800 و A800 هستند که مشتریان چینی قبلاً به آنها دسترسی دارند.

با این حال، اکنون به نظر می رسد که انویدیا مجبور شده است “ورود مجدد” خود را به بازار چین به تعویق بیندازد، زیرا منابع صنعتی به نقل از رویترز می گویند که این شرکت نمی تواند محصول پرچمدار مورد انتظار خود، H20 AI را عرضه کند. در چین. .

در حالی که شایعه شده بود انویدیا تراشه H20 را در اواسط نوامبر عرضه می کند، به نظر می رسد که با مشکلاتی مواجه شده است و عرضه تراشه به سه ماهه اول سال 2024 به تعویق افتاده است. در مورد سایر تراشه ها، منابع می گویند که تراشه L20 هنوز برنامه ریزی شده است. برای رسیدن به موقع، نه به ذکر L2.

دلیل جلوگیری از عرضه تراشه های هوش مصنوعی انویدیا به چین

دلیل انتشار H20 به طور کامل توضیح داده نشده است، اما احتمالاً به سازگاری تراشه با سرورهای بازار چین مربوط می شود. H20 نه تنها بالاترین عملکرد را در میان نسخه‌های جدید چینی دارد، بلکه نسبت به مدل‌های دیگر از ساخت چشمگیرتری برخوردار است. به نظر می رسد انویدیا در تلاش است تا از هر نوع رقابتی در بازار چین دوری کند، اما تاخیر در عرضه تراشه H20 می تواند این شرکت را با مشکل مواجه کند.

  جوزپه پیاتزی سیارک سرس را کشف کرد

به دنبال محدودیت‌های صادراتی جدید انویدیا، رقبای آن مانند هوآوی فرصتی برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده‌اند و به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ فناوری چینی مانند Tencent و Baidu به دنبال استفاده از تراشه Ascend AI هوآوی در وظایف کم‌مصرف خود هستند.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/nvidia-reportedly-delays-the-launch-of-china-focused-h20-ai-gpu-to-next-year