به نظر می رسد ویندوز 11 24H2 اصلاً در رایانه های شخصی قدیمی بوت نمی شود

با انتشار نسخه جدید ویندوز 11 در پاییز سال آینده، رایانه های قدیمی در شرایط سختی قرار خواهند گرفت، زیرا برخی از کاربران برای استفاده از نسخه جدید ویندوز باید سخت افزار خود را ارتقا دهند.

طبق گفته Windows Central، بیلد 24H2 ویندوز 11 روی پردازنده های قدیمی که دستورالعمل های POPCNT ندارند اجرا نمی شود. این ویژگی در واقع 1 بیت در ثانیه کارکرد کامپیوتر را محاسبه می کند. بنابراین، کامپیوترهای دارای پردازنده 15 سال پیش از این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت پشتیبانی نخواهند کرد. برای نزدیک به 15 سال، دستورالعمل های POPCNT در نسل اول پردازنده های سری i اینتل و AMD بارسلونا گنجانده شده است. از آن زمان تاکنون این دستورالعمل ها در تمامی پردازنده های تولید شده توسط این دو شرکت وجود داشته است.

کدام دستگاه‌ها نمی‌توانند نسخه ۲۴ ساعته ویندوز ۱۱ را اجرا کنند؟

البته هنوز هم افرادی هستند که از پردازنده‌های Intel Core 2 Duo و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 11 استفاده می‌کنند. اگرچه رایانه‌های مجهز به این پردازنده‌های قدیمی به آرامی این سیستم عامل را اجرا می‌کنند، اما ساخت 24H2 پس از عرضه از این مدل پردازنده پشتیبانی نخواهد کرد.

نسخه جدید ویندوز 11

این تغییر بر رایانه‌های شخصی مدرنی که به طور رسمی توسط ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌شوند، مانند رایانه‌های دارای تراشه‌های نسل هفتم اینتل یا سری Ryzen 1000، تأثیری نخواهد گذاشت. بنابراین، اگر کاربران ویندوز 11 را بر روی رایانه شخصی قدیمی با ترفندهای مختلف اجرا کنند، می توانند نسخه 24H2 را نیز اجرا کنند.

نسخه بعدی ویندوز یک ارتقاء اساسی بر اساس نسخه جدید پلتفرم ویندوز به نام Germanium خواهد بود. انتظار می رود 24H2 اولین نسخه ای باشد که دارای ویژگی ها و تجربیات هوش مصنوعی نسل بعدی است و از پاییز 2024 در دسترس خواهد بود. گزارش شده است که به روز رسانی 24H2 به شدت بر ویژگی های هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

  تکنولوژی های جدید در صنعت ساختمان مرکزآهن

منبع: https://digiato.com/app/new-version-windows11-not-run-some-computers