به نظر می رسد چین هکرهایی را برای حمله سایبری به کشورهای خارجی استخدام می کند

افشای اطلاعات گسترده از یک شرکت امنیت سایبری چینی نشان داد که ماموران امنیتی دولتی چین ده‌ها هزار پوند به هکرهای شرکتی پرداخت می‌کنند تا داده‌هایی را از اهداف خود جمع‌آوری کنند که شامل دولت‌های خارجی نیز می‌شود.

بر اساس گزارش گاردین، بیش از 500 پرونده از این شرکت چینی به دست آمده است من – به زودی در GitHub در دسترس است. بر اساس این پرونده ها، برخی از اهداف هکرهای چینی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و وزارت خارجه انگلیس هستند. این افشاگری همچنین تلاش‌های دولت چین برای استخدام هکرها را افشا می‌کند که رئیس سرویس‌های امنیتی بریتانیا آن را چالشی «بزرگ» برای این کشور توصیف کرد.

این فایل‌ها که شامل مجموعه‌ای از چت‌های آرشیو شده، کاتالوگ‌ها و نمونه‌هایی از داده‌های شرکت است، میزان عملیات جمع‌آوری اطلاعات چین را نشان می‌دهد. بر این اساس، به نظر می رسد I-Soon با یک شرکت هکر چینی دیگر به نام Chengdu 404 همکاری کرده است که هکرهای آن توسط وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل حمله به شرکت های آمریکایی متهم شده اند.

از دیگر اهداف ذکر شده در فایل های I-Soon می توان به اندیشکده Chatham House که موسسه سلطنتی روابط بین الملل نیز نامیده می شود و بهداشت عمومی و دفاتر خارجی کشورهای آسه آن اشاره کرد. ملل» (از جمله چیزهایی مانند اندونزی، مالزی، و فیلیپین). ) نقل شده است.

به نظر می رسد برخی از این داده ها توسط هکرها بر مبنای خاصی جمع آوری شده است، اما مواردی نیز وجود دارد که قراردادهای خاصی با اداره امنیت عمومی چین برای جمع آوری برخی از انواع داده ها ذکر شده است.

  طوفان بریل یک طوفان عجیب نیست، دقیقاً همان کابوس پیش‌بینی هواشناسان است.

استخدام هکرهای چینی توسط دولت چین

علاوه بر این، خدمات I-Soon با هزینه های مختلف به مشتریان ارائه می شود. به عنوان مثال، اداره امنیت عمومی شهرداری شاندونگ تقریباً هزینه کرد 44000 پوند گذشت

البته مواردی نیز وجود دارد که هدف هکرها از جمع آوری اطلاعات کاملاً مشخص نیست. آلن وودوارد، کارشناس امنیت کامپیوتر در دانشگاه ساری انگلستان در این رابطه می گوید:

“دولت چین اساساً در حال جمع‌آوری اطلاعات تا حد امکان است. آنها می‌خواهند تا حد امکان اطلاعات مفید (در مورد رقبای خود) را به دست آورند.

منبع: https://digiato.com/security/huge-cybersecurity-leak-lifts-lid-on-world-of-chinas-hackers-for-hire