به نظر می رسد گوگل در حال ساخت یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی برای کروم بوک ها است

کروم بوک ها به دلیل قیمت ارزان و رابط کاربری آسان، محبوبیت زیادی به دست آورده اند. با این حال، کاربران این پلتفرم ها در مدیریت برنامه های تحت وب، اندروید و لینوکس با چالش هایی روبرو هستند. این وضعیت منجر به تجربه ای پراکنده و گاهی گیج کننده، به خصوص برای کاربران جدید می شود. اما به نظر می رسد گوگل راه حل خوبی برای این مشکل پیدا کرده است.

به گفته GizmoChina، گوگل ظاهرا در آینده نامعلومی یک فروشگاه اپلیکیشن جدید به نام “App Mall” را برای رفع این مشکل در سیستم عامل کروم معرفی خواهد کرد. این اقدام هدفمند به منظور ساده سازی فرآیند کشف و نصب اپلیکیشن ها با ارائه یک بستر متمرکز به کاربران انجام می شود.

راهنماهای موجود در توسعه فروشگاه Google Play

طبق کد موجود در کروم، این ویژگی در تنظیمات کروم پنهان است، اما به وب‌سایتی به نام «discover.apps.chrome» اشاره می‌کند. با این حال، این وب سایت هنوز راه اندازی نشده است، اما به نظر می رسد در آینده می توان انتظار راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را داشت.

گوگل کروم

با این حال، هنوز روزهای اولیه است و جزئیات خاصی در مورد نوع برنامه‌های موجود در App Mall در دسترس نیست. با این حال انتظار می رود حداقل اپلیکیشن های اندروید و تحت وب از جمله بازی در این فروشگاه عرضه شود. این حدس به دلیل توانایی کروم‌بوک‌های فعلی برای شناسایی برخی برنامه‌ها از طریق ویژگی Explore انجام شده است. App Mall احتمالاً تجربه کشف برنامه جامع تری را برای Chromebooks ارائه می دهد.

  رشد 15 درصدی کل تولید با همکاری همه جانبه دولت و بخش خصوصی

این ادغام می‌تواند تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشد و یافتن برنامه‌ها را برای کاربران Chromebook آسان‌تر و هوشمندتر کند.

گوگل همچنین روی به‌روزرسانی‌های جدید کروم کار می‌کند. این شرکت به تازگی سه ویژگی جدید هوش مصنوعی را در آخرین نسخه خود (M121) برای کاربران ویندوز و مک ارائه کرده است. این ویژگی‌ها عبارتند از AI Tab Grouping برای سازماندهی خودکار برگه‌های باز، AI Custom Skins برای ایجاد پوسته‌های سفارشی با استفاده از فرم راه‌انداز Text-to-Image و ویژگی Typing Assist. این ویژگی‌ها باید در نسخه بعدی کروم در دسترس کاربران ایالات متحده باشد.

منبع: https://digiato.com/app/google-appmall-coming-chromebooks