تئوری‌های توطئه در بحبوحه قطعی گسترده سلول‌های ایالات متحده گسترش می‌یابند

مشتریان بی‌سیم از AT&T، Cricket Wireless، T-Mobile و Verizon همگی قطعی برق را در سراسر کشور گزارش کرده‌اند. امروز صبح. و مانند ساعت، برخی از کاربران اینترنت این اختلال را دلیلی بر یک توطئه جهانی می دانستند.

الکس جونز، مسلماً محبوب ترین نظریه پرداز توطئه آمریکا، معتقد است که قطع ارتباط از راه دور نتیجه مستقیم هکرهای چینی است.

«آیا این یک حمله سایبری است؟ جونز روز پنجشنبه در یک پخش اینترنتی به سبک معمول خود «فقط سؤال بپرس» اصرار داشت AT&T بسیار محتاطانه است.

در واقع، حتی افرادی که نظریه پردازان توطئه شناخته شده نیستند، درباره فیلم آخرالزمانی نتفلیکس صحبت می کردند. جهان را پشت سر بگذاریمکه باعث می شود عنوان به X منتقل شود.

«زمان‌بندی پیش‌بینی‌کننده فیلم نت‌فلیکس «جهان را رها کن»، یک حساب کاربری پیشرو X که به اشتراک می‌گذارد QAnon تئوری های توطئه پنجشنبه نوشت.

داستان ادامه می‌یابد: “بدون اینترنت، تلفن، بدون بازگشت به حالت عادی.”

و در حالی که این در واقع نحوه تبلیغ فیلم در نتفلیکس است، هیچ مدرکی وجود ندارد که این قطعی «برنامه‌نویسی پیش‌بینی‌کننده» است، اصطلاحی که توسط برخی از نظریه‌پردازان توطئه برای توضیح اینکه چگونه داستان‌های گمانه‌زنی گاهی اوقات به‌طور دقیق رویدادهای جهان را پیش‌بینی می‌کنند، وجود ندارد. در دنیای واقعی، گاهی اوقات هنرمندان به سادگی رویدادها را پیش‌بینی می‌کنند، زیرا آنها خوش شانس هستند یا به این دلیل که تصور خوبی از چیزهایی دارند که احتمالاً در آینده اتفاق می‌افتد.

جهان را پشت سر بگذاریم این فیلم با بازی جولیا رابرتز، اتان هاوک و ماهرشالا علی، دو خانواده را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند جهان را پس از یک حمله مرموز، که احتمالاً توسط یک دشمن بیگانه انجام شده است، از بین ببرد و فناوری مدرن مانند خدمات تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و پخش تلویزیونی را نابود کند.

  ظاهرا OpenAI مدل GPT-5 AI را تابستان امسال عرضه خواهد کرد

باور کنید یا نه، این فیلم قبلاً یک فیلم محبوب با افرادی بود که ممکن بود پیچ ​​شل داشته باشند. برای چی؟ این فیلم توسط باراک و میشل اوباما تهیه شده است که با نتفلیکس قرارداد تولید دارند. اوباماها در تئوری‌های توطئه بی‌پایه‌ای که بر شبکه‌ای جهانی از پدوفیل‌ها که جهان را کنترل می‌کنند متکی هستند، نقش برجسته‌ای دارند. میشل اوباما ترنسجندر است. ناگفته نماند نظریه توطئه مادرزادی، این ایده که پرزیدنت اوباما در ایالات متحده متولد نشده است و رئیس جمهور دونالد ترامپ به گسترش آن کمک کرده است.

اما این فقط نظریه پردازان توطئه نبودند که این قطعی را با آن مقایسه کردند جهان را پشت سر بگذاریم. فیلم های آخرالزمانی با سوء استفاده از بزرگترین ترس های ما در مورد آینده کار می کنند. در این مورد، فیلم کار خوبی انجام داد تا بینندگان احساس کنند که مطمئن نیستند چه اتفاقی دارد می‌افتد. و هنگامی که به دست آوردن اطلاعات واقعی دشوار است – همانطور که آشکارا در مورد شخصیت های فیلم اتفاق افتاد – روایت های متناقض متعددی می توانند شروع به انتشار کنند، از جمله شایعاتی در مورد اینکه چه کسی یا چه چیزی واقعاً در پس خرابی ارتباطات بوده است.

ما از فیلم هایی مانند جهان را پشت سر بگذاریم به عنوان سنگ محک فرهنگی – یک میانبر مشترک زمانی که اتفاقی ترسناک یا ناعادلانه رخ می دهد. اگر فیلم به اندازه کافی محبوب باشد، منطقی است و همه فوراً می‌دانند که شما به چه چیزی دست می‌یابید، مانند زمانی که بحران پناهندگان سوری در اروپا در سال 2015 رخ داد و مردم عکس‌های وحشتناکی را که ظاهر شد با فیلم دیستوپیایی 2006 مقایسه می‌کردند. فرزندان انسان.

مواقع دیگر، معنای یک فیلم نیاز به تفسیر بسیار بیشتری دارد، مانند زمانی که در سال 2018 استدلال کردم که خانه پرندهفیلم نتفلیکس با بازی ساندرا بولاک، اولین فیلم بزرگ هیولا بود که در آن وحشت نامرئی رسانه های اجتماعی بود. اما بگذارید باشد خانه پرنده یا جهان را پشت سر بگذاریم، ما به وضوح در دوران ناآرامی باورنکردنی پیرامون فناوری زندگی می کنیم. همه ما هر روز ساعت‌ها به تلفن‌ها و صفحه‌های دیگر خیره می‌شویم و هیچ‌کدام از این «ارتباط» باعث نمی‌شود که احساس کنیم بیشتر با انسان‌های دیگر ارتباط داریم.

  مسیر آرنولد شوارتزنگر برای میلیاردر شدن

همین بیگانگی است که می تواند بسیاری از افراد را در یک چرخه معیوب که در سادگی خود فریبنده است، بیشتر به سمت نظریه های توطئه سوق دهد. اما چرا پرزیدنت اوباما به ساخت یک فیلم کامل درباره طرحی برای ایجاد اختلال در ارتباطات و سپس اجرای آن برنامه کمک می کند؟ ظاهراً در ذهن نظریه‌پردازان توطئه، افرادی مانند اوباما همگی آدم‌های بدی در فیلم جیمز باند هستند که قبل از اجرای آن، کل طرح خود را به شما می‌گویند و به قهرمان زمان کافی برای نجات موقعیت می‌دهند.

باز هم، هیچ مدرکی وجود ندارد که قطعی کنونی مخابرات چیزی جز یک قطع عادی سرویس باشد. اما اگر شروع به دیدن صدها تسلای خودران کنید که بدون انسان در داخل انباشته شده اند، ممکن است نگران شوید.

به روز رسانی، 9:50 بعد از ظهر به وقت شرقی: AT&T بیانیه ای را منتشر کرد که در آن توضیح داد که قطعی امروز این یک حمله سایبری نبود.

منبع: https://gizmodo.com/conspiracy-theories-run-wild-amid-mass-u-s-cell-outage-1851278496