ظاهرا OpenAI مدل GPT-5 AI را تابستان امسال عرضه خواهد کرد

طبق منابع متعدد، به نظر می رسد OpenAI آماده عرضه نسخه بعدی مدل ChatGPT AI خود در ماه های آینده است. سام آلتمن، مدیرعامل این استارت آپ نیز به تازگی بدون اشاره به زمان خاصی GPT-5 او صحبت کرد

Insider در گزارش جدیدی با استناد به منابع خود ادعا می کند که OpenAI قصد دارد GPT-5 را در اواسط سال جاری (احتمالا در تابستان) منتشر کند. همچنین به نظر می رسد که برخی از مشتریان OpenAI Foundation اخیراً نسخه بتا این مدل و بهبودهای مرتبط را دریافت کرده اند.

منبع دیگری به این نشریه گفت که OpenAI هنوز در حال آموزش GPT-5 است. پس از تکمیل فرآیند آموزش، برای اطمینان از ایمنی آن به صورت داخلی آزمایش می شود و سپس وارد مرحله آزمایش «تیم قرمز» می شود، فرآیندی که در آن کارمندان و برخی افراد خارج از شرکت ابزار را به روش های مختلف قبل از تأیید آن آزمایش می کنند. آن را در دسترس قرار دهید و مشکلات آن را پیدا کنید.

البته OpenAI هنوز هیچ زمانی برای عرضه مدل جدید خود تعیین نکرده است و با توجه به اینکه مشخص نیست تست های ایمنی این مدل چه زمانی به پایان می رسد، ممکن است تاریخ عرضه GPT-5 نیز به تعویق بیفتد.

مدیر عامل OpenAI در مورد زمان انتشار GPT-5 AI اظهار نظر می کند

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، اخیراً در پادکست Lex Friedman در مورد تاریخ انتشار GPT-5 AI صحبت کرد و گفت که نمی داند! او در مصاحبه خود گفت که OpenAI یک “مدل درخشان” را در سال 2024 بدون نام و تاریخ راه اندازی خواهد کرد.

  زمان بسته شدن سم بنکمن-فرید

در جای دیگری از مصاحبه، از آلتمن پرسیده شد که در مورد چه جنبه ای از GPT-5 بیشتر هیجان زده است، که او پاسخ داد که برای هوشمندتر شدن ChatGPT بسیار هیجان زده است. او همچنین گفت که ارتقاء از GPT-4 به GPT-5 به اندازه GPT-3 به GPT-4 خواهد بود.

اگر اخبار مربوط به ChatGPT را دنبال کرده اید، احتمالاً می دانید که برخی گزارش ها ادعا کرده اند که عملکرد مدل GPT-5 احتمالاً به عملکرد هوش عمومی مصنوعی (AGI) یا هوش عمومی مصنوعی نزدیک می شود که می تواند مانند یک فکر کند. انسان.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/openai-launch-better-gpt-5-chatbot-2024