تا چند هفته دیگر، اپل بارگذاری جانبی در iOS را برای اروپایی ها فعال می کند

قانون ضد انحصار بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که در سال 2023 تصویب شد، اپل را مجبور می کند تا به کاربران اجازه دهد برنامه های خارج از اپ استور را نصب کنند. عملیاتی که بارگذاری جانبی لطف. اپل هنوز دقیقاً نحوه اجرای این قانون را مشخص نکرده است، اما گفته می شود که این شرکت قصد دارد این کار را انجام دهد هفته های آینده ارائه قابلیت بارگیری جانبی در اروپا.

به گفته مارک جارمن از بلومبرگ، اپل در حال آماده شدن برای فعال ، بارگذاری جانبی در اروپا در هفته های آینده است. این معیار به فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را روی آیفون و آی‌پد نصب کنند، بدون اینکه مجبور باشند قوانین App Store اپل را رعایت کنند. البته این قابلیت شامل تمامی کاربران آیفون و آیپد نمی شود و تنها به دستگاه های اروپایی محدود می شود.

بنابراین، به نظر می رسد که اپل اپ استور را به دو نسخه تقسیم کند. یک نسخه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نسخه دیگر بقیه جهان را پوشش می دهد. در حالی که اپل دلیل آن را توضیح نداد، این اقدام احتمالاً تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا را بدون ایجاد تغییرات در سایر بازارها برای اپل آسان تر می کند.

امکان دانلود اپلیکیشن در اروپا

بارگذاری جانبی اپل

DMA از اپل می خواهد که به توسعه دهندگان اجازه دهد برنامه های iOS را خارج از اپ استور توزیع کنند. برنامه های شخص ثالث همچنین مجاز به استفاده از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث برای خریدهای درون برنامه ای خواهند بود.

  تصویر روز ناسا: گل رز غیر قرمز

کریگ فدریگی، معاون نرم افزار اپل، سال گذشته اذعان کرد که این شرکت باید قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند. مهلت شرکت ها برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا 7 مارس (17 مارس).

طبق برخی گزارش‌ها، اپل سیستم داخلی جدیدی را در آپدیت iOS 16.2 معرفی کرده است که به شرکت اجازه می‌دهد تا برخی از ویژگی‌های سیستم عامل را بر اساس موقعیت مکانی کاربر تغییر دهد. این سیستم می تواند برای اطمینان از اینکه فقط کاربران مستقر در اتحادیه اروپا می توانند به بارگذاری جانبی دسترسی داشته باشند استفاده شود.

از سوی دیگر، ژاپن نیز در حال آماده سازی قانون ضد انحصار خود است تا اپل را مجبور کند تا بارگذاری جانبی را در این کشور نیز فعال کند. مانند اتحادیه اروپا، ژاپن از اپل می خواهد که به توسعه دهندگان اجازه دهد روش های پرداخت جایگزین را در برنامه های خود قرار دهند.

همچنین به نظر می رسد که وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) آماده است تا اپل را مجبور کند تا بارگذاری جانبی روی آیفون و آی پد در این کشور را مجاز کند. با توجه به شرایط فعلی، احتمالاً اپل در نهایت به جای همکاری با هر یک از این کشورها، برنامه جانبی را در سطح جهانی در دسترس قرار دهد.

منبع: https://digiato.com/app/apple-reportedly-ready-to-enable-sideloading-for-ios-users-in-the-eu