تویوتا لندکروز برقی در قالب مدل مفهومی + عکس ارائه شد

تویوتا با رونمایی غیرمنتظره از نسخه الکتریکی لندکروزر طرفداران خود را شگفت زده کرد. این ماشین همان ماشین است اولین لندکروز برقی در تاریخ مدل مفهومی محسوب می شود و در نام خود پسوند Se دارد. تویوتا برای اینکه توجه همه دنیا را به این مدل جدید جلب کند، از این کانسپت متمایز در آمریکا رونمایی کرد.

نمای جلویی

هیچ شباهتی بین کانسپت الکتریکی تویوتا لندکروزر با مدل فعلی یا مدل های قبلی آن از نظر طراحی وجود ندارد. اکثر پانل های بدنه این مفهوم صاف هستند. البته طراحان با کمک تناسبات خاص، خطوط برجسته و گاه اندازه های اغراق آمیز، شخصیتی جذاب و ورزشکار ساخته شده است

تویوتا لندکروز برقی

تویوتا لندکروز برقی و در حال تغییر طبیعت؟

اما چیزی که عجیب است این است که تویوتا به جای قابلیت های خارج از جاده، در برابر ایجاد صداهای مزاحم مانور می دهد و موتور الکتریکی لندکروزر را ساکت نگه می دارد. بنابراین، لندکروزر برقی برخلاف مدل های قبلی خود بیشتر شبیه یک خودرو به نظر می رسد حمل و نقل شهری او فاتح انواع عقده های حقارت است. ساختار مونوکوکی و به نوعی آن را تایید می کند. طبیعتا خودروساز معروف دنیا معتقد است که به لطف این نوع شاسی، نسخه الکتریکی لندکروزر می تواند قدرت مانور بالایی در جاده های صعب العبور داشته باشد. با احتیاط در مواردی مانند فضای سر کم و دیواره های کناری تایر کوتاه، می توان حدس زد که تویوتا در اینجا به معنای جاده های سخت است. مکانی مثل یک پارکینگ شلوغ در یک مرکز خرید او هست!

  رازهای فنی من برای سفرهای بدون استرس: 9 ابزار ضروری و نحوه پیگیری همه چیز
تویوتا لندکروز برقی

جدیدترین عضو خانواده لندکروزر با همین طول است 5.13 مترعرض آن 1.98 متر و ارتفاع آن 1.7 متر است. با این ابعاد باید گفت سایز نسخه برقی تویوتا لندکروزر نسبت به مدل احتراق داخلی کمی بزرگتر است. از نظر ابعاد باید این نسخه را با گرند هایلندر مقایسه کرد.

از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست. با این حال، خودروساز ژاپنی اصرار دارد که این موتور اولین لندکروزر الکتریکی خواهد بود گشتاور بسیار بالا او آن را دریافت کرد. این SUV شیک مجهز به سه ردیف صندلی است و می تواند تا 7 سرنشین را حمل کند.

تویوتا لندکروز برقی

در صورت تولید انبوه، نسخه الکتریکی تویوتا لندکروزر باید با رقیب قدرتمندی مانند ریون R1S توگو از آنجایی که این SUV الکتریکی پیشرفته مجهز به موتور قدرتمند و امکانات مدرن است، تویوتا باید از هر نظر با نسخه الکتریکی لندکروزر رقابت کند. در حال حاضر مشخص نیست که تویوتا چه برنامه ای برای کانسپت لندکروزر سه دارد.

منبع: https://digiato.com/car-news/electric-toyota-land-cruiser-concept-debuts