جنگل گمشده 23 میلیون ساله در پاناما کشف شد! + تصاویر

دانشمندان در یک مطالعه جدید اعلام کردند که یک جنگل حرا باستانی با درختان تا ارتفاع 40 متر کشف کرده اند که 23 میلیون سال پیش توسط جریان آتشفشانی در پانامای کنونی مدفون شده است.

بقایای این جنگل برای اولین بار در سال 2018 توسط محققان در جزیره Barro Colorado (BCI) در وسط کانال پاناما کشف شد. این جزیره در دریاچه مصنوعی گاتون قرار دارد که هر ساله هزاران کشتی با عبور از کانال پاناما از آن عبور می کنند. BCI قبلا یک تپه بود و در سال 1913 پس از ساخت رودخانه چاگرس تا حدی زیر آب رفت. امروزه جنگل های استوایی منطقه BCI محققان باستان شناسی را به خود جذب کرده است.

کارلوس جارامیلو، یکی از نویسندگان این مطالعه و زمین شناس در موسسه تحقیقات گرمسیری اسمیتسونیان در پاناما، به Live Science گفت.

با توجه به اینکه دانشمندان زیادی در طول قرن گذشته جزیره را کاوش کرده‌اند، ما هرگز فکر نمی‌کردیم که در BCI چوب سنگ‌شده وجود داشته باشد – و هیچ‌، آن را گزارش نکرده است.

جارامیلو توضیح می دهد که این فسیل ها شبیه تنه های پوسیده درختان هستند، بنابراین تشخیص آنها از سایر درختان در حال پوسیدگی کمی دشوار است.

با این حال، به نظر می رسد که این فسیل های حرا به طور کامل از بین نرفتند، زیرا یک فوران آتشفشانی در حدود 23 میلیون سال پیش، در اوایل میوسن (23 میلیون تا 5.3 میلیون سال پیش)، درختان را مدفون کرد و روند تجزیه را کند کرد. یافت می شود.

تفاوت جنگل باستانی و جنگل مدرن

با تجزیه و تحلیل 121 فسیل چوبی یافت شده در BCI، دانشمندان دریافتند که 50 مورد از آنها متعلق به گونه ای ناشناخته به نام Sonneratioxylon barrocoloradoensis است. گونه های کشف شده همچنین شبیه درختان حرا است که در منطقه اقیانوسیه در جنوب شرقی آسیا یافت می شود که شامل کشورهای استرالیا، نیوزلند و برخی جزایر اطراف می شود. این گونه در بخشی از آفریقای مدرن نیز مشاهده شده است.

  شرایط فروش برای Mary Emma Hybrid (تیر 1403 هجری قمری) اعلام شد.

با این حال، درختان جنگل باستانی بسیار بلندتر از جنگل های امروزی بودند. در حالی که امروزه بلندترین درختان جنگل های حرا تا ارتفاع حدود 13 متر رشد می کنند، ارتفاع گونه های مذکور به حدود 25 متر و تا 40 متر نیز می رسد.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/23-million-year-old-petrified-mangrove-forest-discovered-hiding-in-plain-sight-in-panama