خالق Touch ID و قابلیت چند لمسی صفحه نمایش آیفون، اپل را ، می کند

یکی از مدیران کهنه کار اپل که در چند سال گذشته روی چندین ویژگی کار کرده است، قرار است غول فناوری را ، کند. طبق گزارش بلومبرگ، استیو هیتلینگ که مسئولیت توسعه فناوری های مهمی مانند عملکرد چند لمسی آیفون، تاچ آیدی و فیس آیدی را بر عهده دارد، اپل را ، خواهد کرد.

همانطور که بلومبرگ توضیح می دهد، هتلینگ اخیراً به عنوان معاون اپل خدمت کرده است و به جانی ساروجی، معاون ارشد فناوری سخت افزار این شرکت گزارش می دهد. همچنین در زمان بازنشستگی، وی مسئولیت نظارت بر فناوری صفحه نمایش لمسی، سنسورهای سلامت و Face ID را بر عهده داشت.

فعالیت های مدیر سابق اپل

در سال های اخیر، هتلینگ نقش مهمی در توسعه برخی از مهم ترین نوآوری های اپل ایفا کرده است. همانطور که بلومبرگ توضیح می دهد، فعالیت های آن از اختراع Face ID تا فناوری پیشرفته دوربین و فناوری های ProMotion را شامل می شود. او همچنین صفحه نمایش چند لمسی را برای اولین آیفون و آیپد اختراع کرد.

یک منبع بلومبرگ که با هتلینگ کار می کرد، توضیح می دهد که جدا از تلاش های اپل برای تولید تراشه، این شرکت “بزرگترین محرک نوآوری” این شرکت بوده است. یکی دیگر از همکاران قدیمی هتلینگ به بلومبرگ گفت که این اجرا “هیچ ، درخشان تر از استیو نبود.”

هتلینگ همچنین بر تیم مهندسی دوربین اپل نظارت داشت و روی توسعه حسگرهای سفارشی آن کار کرد. اپل از زمان های قدیم عکاسی را به یکی از نقاط قوت اصلی دستگاه های خود تبدیل کرده است که نشان دهنده اهمیت کار هتلینگ است. یکی از مهم ترین فعالیت های اخیر هتلینگ نیز مربوط به توسعه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل است که در حال حاضر برای عرضه در اوایل سال 2024 برنامه ریزی شده است.

  مقایسه بین Galaxy S24 Ultra و S23 Ultra. تغییر بعدی چیست؟ + ویدیو

اکنون، مسئولیت های مدیر سابق اپل بین چند مدیر ارشد دیگر از تیم ساروجی تقسیم خواهد شد. از جمله این مدیران، آلن گیلکریست است که تیم های دوربین و حسگر عمق را مدیریت می کند.

منبع: https://digiato.com/articles/veteran-apple-exec-iphone-multi-touch-screen-touch-id-and-more-departing