خداحافظی با هلیکوپتر کوچکی که می توانست

سلام و به TechCrunch Space خوش آمدید. هفته گذشته، ناسا روز سالانه خود را برای گرامیداشت یاد همه کسانی که در پی اکتشافات فضایی انسانی جان خود را از دست دادند، از جمله خدمه آپولو 1، چلنجر و کلمبیا برگزار کرد. امروز یادآوری غم انگیزی از خطرات پروازهای فضایی و هزینه های زیادی است که ما برای گسترش بشریت در ستارگان پرداخته ایم. بیشتر در این مورد در زیر.

آیا می خواهید به ما راهنمایی کنید؟ به آریا ایمیل بزنید [email protected] یا به من در سیگنال به شماره 512-937-3988 پیام دهید. همچنین می‌توانید یادداشتی را برای کل تیم TechCrunch ارسال کنید [email protected]. برای ارتباطات ایمن تر، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده.

Ingenuity، هلیکوپتر کوچکی که تقریباً سه سال است از سیاره سرخ عبور می کند، آخرین پرواز خود را در پایان هفته گذشته انجام داد. ناسا روز پنجشنبه اعلام کرد که حداقل یکی از تیغه های روتور فیبر کربنی هلیکوپتر در آخرین ماموریت خود آسیب دیده و برای همیشه آن را زمین گیر کرده است.

گفتن اینکه Ingenuity عملکرد قابل توجهی داشته است، دست کم گرفته شده است: این هلیکوپتر به عنوان بخشی از یک ماموریت نمایش فناوری به فضا پرتاب شد و مهندسان امیدوارند تا پنج پرواز را با این وسیله نقلیه انجام دهند. در پایان، هلیکوپتر به 72 پرواز خیره کننده ختم شد که مجموعاً 11 مایل را طی کرد و تا ارتفاع 79 فوتی در بالاترین ارتفاع بالا رفت.

  Galaxy Buds FE و Galaxy Tab S9 FE قرار است رونمایی شوند

خداحافظ نبوغ برای همه چیز ممنون.

هلیکوپتر Ingenuity ناسا در حال پرواز بر روی مریخ.

هلیکوپتر Ingenuity ناسا در حال پرواز بر روی مریخ.

نکات برجسته را راه اندازی کنید

مهمترین پرتاب این هفته به ویرجین گالاکتیک می رود که یازدهمین پرواز فضایی زیر مداری خود را در روز جمعه با موفقیت انجام داد. هواپیمای وی اس اس یونیتی این شرکت با چهار فضانورد خصوصی که اسامی آنها قبل از ماموریت به طور مرموزی مخفی شده بود از بندر فضایی نیومکزیکو آمریکا بلند شد. پس از اتمام ماموریت، ویرجین اسامی مشتریان را اعلام کرد و فاش کرد که خدمه شامل اولین زن اوکراینی است که به فضا رفته است.

ماموریت بعدی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری پیش بینی می شود.

اریک برگر اتفاقی را بازگو می کند که پس از آن که تیلور وانگ فضانورد با آزمایش خود در ایستگاه فضایی بین المللی با مشکلاتی مواجه شد، اتفاق افتاد. چگونه او به شدت افسرده شد. چگونه او کنترل کنندگان ماموریت در هیوستون را تهدید کرد که به زمین “بازنگردند”. و چگونه او شروع به نشان دادن علاقه نگران کننده به دریچه شاتل فضایی کرد، تا جایی که دیگر فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی که همراه او بودند، آن را با نوار چسب بستند.

صحبت ، در مورد این موضوع چندان خوشایند نیست، بنابراین ناسا، اسپیس ایکس و افرادی که سوار وسایل نقلیه می شوند معمولاً این کار را انجام نمی دهند. اما به نظر می رسد که جامعه فضایی احتمالاً باید در مورد آن با گسترش دسترسی به فضا بحث کند. با Crew Dragon، SpaceX به طور منظم غیرنظامیان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی و در مأموریت‌های پرواز رایگان می‌فرستد. اکثر این افراد تحت آزمایش‌های روان‌شناختی دقیقی که فضانوردان شاتل انجام می‌دهند، قرار نگرفته‌اند. استارلاینر بوئینگ، استارشیپ اسپیس ایکس و سایر وسایل نقلیه، در آینده ای نه چندان دور، تنها مجموعه هواپیماهای مداری را گسترش خواهند داد. Blue Origin و Virgin Galactic در حال حاضر تقریباً به طور کامل بدون آموزش روی پرش‌های کوتاه زیر مداری، مردم را به پرواز در می‌آورند.

  رندرهای جدید آیفون SE 4 فاش شد. دکمه هوم ندارد و مجهز به فیس آیدی است

و این لزوما چیز بدی نیست. نکته اصلی دسترسی ارزان‌تر به فضا این است که ما افراد بیشتری در فضا خواهیم داشت، کارهای جالبی انجام می‌دهند و مرزها را زیر پا می‌گذارند. اما فضا یک حوزه خشن و فوق العاده ممنوع است. می تواند با ذهن بازی کند.

تیلور وانگ فضانورد شاتل فضایی

تیلور وانگ در شاتل فضایی اعتبار تصویر: ناسا

این هفته در تاریخ فضا

این هفته مردان و زنانی را به یاد می آوریم که در شاتل فضایی چلنجر جان خود را از دست دادند و همچنین فضانوردان دیگری که در طول پرواز فضایی جان خود را از دست دادند.

در 28 ژانویه 1986، شاتل فضایی چلنجر تنها 73 ثانیه پس از بلند شدن منفجر شد و تمام هفت خدمه آن کشته شدند. این فاجعه منجر به توقف تقریباً سه ساله مأموریت های شاتل فضایی شد و تحقیقات بعدی مشکلات بی شماری را در فرهنگ ناسا شناسایی کرد که به طور غیر مستقیم یا مستقیم به فاجعه منجر شد.

خدمه شاتل فضایی چلنجر. اعتبار تصویر: ناسا

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/29/saying-goodbye-to-the-little-helicopter-that-could/