خواب کمتر از ۷ ساعت در شب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در طول شب زمان کمی را صرف خوابیدن می کنید و البته آمار نیز نشان می دهد که حدود یک سوم آمریکایی ها به جای هفت تا هشت ساعت توصیه شده، تنها 5 تا 6 ساعت در شب می خوابند. با این حال، اکنون یک مطالعه جدید می گوید که حتی یک بی خوابی خفیف همچنین می تواند خطر عفونت را افزایش دهد بیماری قلبی من او افزایش می یابد

در مطالعه خود بر روی هزاران نفر، دانشمندان نشان دادند افرادی که کمبود خواب متوسط ​​اما مداوم را گزارش کردند، نسبت به افرادی که به اندازه کافی می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی در اواخر زندگی خود قرار داشتند. محققان دانشگاه کلمبیا در مطالعه خود نشان دادند که وقتی به اندازه کافی نخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

چگونه کمبود خواب منجر به بیماری قلبی می شود؟

بر اساس داده های این مطالعه که در مجله Nature منتشر شده است، تنها پس از شش هفته محرومیت از خواب، سلول های پوشاننده رگ های خونی انسان با اکسیدان های مضر پر می شوند. برخلاف سلول های بدن افرادی که به اندازه کافی استراحت می کنند، این سلول ها که مملو از اکسیدان های مضر هستند، دیگر در از بین بردن مولکول های مضر موثر نیستند.

این منجر به تشکیل سلول های متورم و آسیب دیده می شود که اولین گام در توسعه بیماری های قلبی عروقی است.

نزدیک به 1000 زن در این مطالعه شرکت کردند و گروه دیگری متشکل از 35 زن سالم که معمولاً 7 تا 8 ساعت در شب می خوابند در این مطالعه 12 هفته ای ثبت نام کردند. میزان خواب هر شرکت کننده با استفاده از دستگاه های ردیاب مخصوص در طول مطالعه بررسی شد.

  حل معمای "مغز دوم" بدن

همانطور که دکتر Sanja Jelić، رهبر این مطالعه و مدیر مرکز پزشکی خواب دانشگاه کلمبیا، در رابطه با یافته های خود اشاره می کند، این نتایج نشان می دهد که کمبود خواب مزمن می تواند منجر به بیماری قلبی شود. او می گوید:

اگر افراد حداقل هفت تا هشت ساعت در شب بخوابند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. جوانان و افراد سالم باید بدانند که اگر کمتر از این مقدار بخوابند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند.

اکنون، دانشمندان به عنوان مرحله بعدی مطالعه خود، بررسی خواهند کرد که آیا تغییر در زمان خواب بر عملکرد سلول های رگ های خونی نیز تأثیر می گذارد یا خیر.

منبع: https://digiato.com/health/study-says-how-sleeping-less-than-7-hours-can-hurt-your-heart